سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۲
برگزاري نمایشگاه قرآن کریم در باكو

نمایشگاه قرآن کریم از سوي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با حضور سفیر کشورمان و جمعي از اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته ايراني و آذربايجاني در خانه فرهنگ شهریار باکو برگزار شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در ابتداي اين مراسم ابراهیم نوری، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو، با اشاره به بخش‌هاي گوناگون اين نمايشگاه اظهار داشت: نمایشگاه کتاب‌، نرم‌افزار(CD)، آثار هنری منبت‌کاری، خط و تذهیب و تابلو فرش‌های قرآنی برخي از آثاري‌‌اند هستند در اين نمايشگاه در معرض نمايش گذاشته شدند. 

رایزن فرهنگی کشورمان تصريح كرد: محفل انس با قرآن کریم نیز با حضور قاریان و حافظان برجسته قرآن کریم دو کشور و اجرای برنامه تواشیح توسط گروه طارق تبریز، از ديگر برنامه‌هاي اين نمايشگاه بود.

نوری برگزاری این نمایشگاه در سال انتخاب «باکو» به‌ عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را اقدام مبارکی دانست و گفت: این نمایشگاه یک هفته(آخرين هفته ماه مبارك رمضان) پذیرای بازدیدکنندگان، علاقمندان و مسلمانان جمهوری آذربایجان بود. 

در ادامه دکتر بهرامی، سفیر کشورمان، در این مراسم گفت: قرآن کریم کتاب خدا، وحی الهی و ناجی بشریت در این دنیا و آخرت است. اين كتاب مهمترین پایه و محور وحدت مسلمانان است. مسلمانان با تکیه به این کتاب الهی می‌توانند سعادت خود را تامین كنند. 

در ادامه این مراسم، نصیب گویشف، استاد شرق‌شناس مرکز نسخ خطی آکادمی علوم و علی‌اکبر مراداف، از نقاشان دینی جمهوری آذربایجان، مطالبی درباره قرآن کریم و این نمایشگاه بیان کردند. 

در این نمایشگاه آثار هنری از سه هنرمند قرآنی کشورمان همراه با ارايه نرم‌افزارهای قرآنی و آثاری از انتشارات بین‌الملی‌الهدی در معرض دید حاضران قرار گرفت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط