یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۶
پايان نخستین دوره آموزشی قرآن كريم در سنگال

نخستین دوره آموزش قرآن از سوي مركز فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در داكار به پايان رسيد. در مراسم اختتاميه اين دوره با تقدير از 7 نفر از فراگيران برتر، کتاب «نگاهی جدید به آیات قرآنی» به آنها اهدا شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين دوره كه با حضور 15 نفر از طلاب و دانشجویان و متقاضیان آزاد، در مرکز فرهنگی ایران برگزار شد، به تدریس الفبا و روخوانی و تجوید مقدماتی جزء سی‌ام قرآن کریم اختصاص داشت.

«احمد با»، مدرس علوم قرآنی در مدارس دینی تدريس در اين دوره آموزشي را بر عهده داشت.
 
در مراسم اعطای گواهینامه پایان اين دوره، وابسته فرهنگی كشورمان در سخناني كوتاهي با آرزوی موفقیت برای فراگیران دوره به آیات قرآنی و احادیث، بر اهمیت دانش اندوزی و کسب قرآن از دیدگاه اسلام و پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره كرد و اظهار داشت: همه مسلمانان باید برای فراگیری قرائت قرآن تلاش كنند زیرا حیات و سعادت بشر به قرآن و عمل به دستورات آن وابسته است. 

وی همچنین در زمينه علاقه و اشتیاق امام خمینی(ره) به قرآن مطالبی را بیان داشت و یادآوری كرد: با وجود اين كه امام(ره) فردی فقیه و عالم و مسلط به تقسیر و احکام قرآن و علوم اسلامی بودند، در اين زمينه فرموده‌اند كه «اگر روزی حیات دوباره‌ای بیابم، تمامی زندگیم را مصروف قرائت و فراگیری قرآن و آموزش آن خواهم نمود.» 

وابسته فرهنگی كشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی مرکز فرهنگی برای ارايه دوره‌های مختلف آموزش اسلامی اشاره و از «احمد با»، مدرس دوره نیز تقدیر و تشکر كرد.

در پايان اين مراسم هفت نفر از فراگیران برتر دوره آموزشی گواهینامه و یک نسخه کتاب «نگاهی جدید به آیات قرآنی» به زبان فرانسه را از دکتر بصیری و مدرس دوره «احمد با» دریافت كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط