یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
انتشار كتاب‌هاي بين‌المللي الهدي در شبه قاره هند

انتشارات بين‌المللي الهدي، وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در ماه مبارك رمضان پنج عنوان كتاب به زبان‌هاي فارسي، عربي و اردو را به بازار بين المللي نشر عرضه كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، ترجمه مجموعه مقالات همايش بين‌المللي نكوداشت پروين اعتصامي در كتابي با عنوان «اختر چرخ ادب»  به دو زبان فارسي و عربي، يكي از آثار اين مجموعه است.

اين همايش سال گذشته با حضور استادان، پژوهشگران ايراني و عرب و جمعي از علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب فارسي در محل رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي در دوحه قطر برگزار شد. 

ترجمه و انتشار سه كتاب «آشنايي با وظايف و حقوق زن» تاليف حضرت آيت‌الله اميني، «تربيت فرزند» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمين غرويان و «احكام دختران» اثر محمد وحيدي به زبان اردو از ديگر فعاليت‌هاي انتشارات بين‌ا‌لمللي الهدي به شمار مي‌رود. اين آثار در حوزه شبه قاره شامل كشورهاي پاكستان، هند و بنگلادش توزيع مي‌شوند. 

همچنين كتاب «فارسي‌ سرايان ازبكستان» تاليف دكتر حبيب صفرزاده نيز از سوي اين مركز نشر به زبان فارسي منتشر شده است. در اين كتاب ابتدا شعر معاصر فارسي تاجيكي ازبكستان بررسي و تحليل شده و پس از آن تحولات شعر در اين كشور از زمان استقلال آن در سال 1990 همراه با ذكر نمونه‌هايي از سروده‌هاي فارسي شاعران معاصر گردآوري شده است. 

انتشارات بين‌المللي الهدي تاكنون بيش از 800 عنوان كتاب به 25 زبان زنده دنيا ترجمه و منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط