سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۵
نمايشگاه «قرآن در آيينه هنر» با ارايه آثار هنرمندان ايراني

نمایشگاه قرآنی ایران در شهر مومباسای کنیا با ارايه كتاب‌هاي قرآني و آثار هنرمندان ايراني در راستاي طرح برگزاري هفته‌هاي قرآني، آغاز شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين نمايشگاه پنج روزه کتاب‌های قرآني و مذهبي موسسه انتشارات بين‌المللي الهدی، وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و همچنين نرم‌افزارهای اسلامی و قرآنی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) عرضه شده‌اند.

آثار نقاشی-خط قرآنی محمد موحدیان عطار و آثار خوشنویسی و تذهیب مهدی خداپناه نيز محصولات هنري به نمايش گذاشته شده در اين نمايشگاه‌اند.

در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه كه با حضور جمعی از مقامات، علما، هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی مومباسا برگزار شد، عباس فرمند، رایزن فرهنگی ایران در کنیا، با بيان اين كه «قرآن سند هویت مسلمانان است» گفت: مسلمانان باید از دیدگاه قرآن به جهان، جامعه و انسان‌ها بنگرند.

وي افزود: در طول تاریخ اسلام، قرآن منبع علم و دانش و تمدن اسلامی بوده است و پیروزی انقلاب اسلامی با به همراه داشتن تأسیس نظام جمهوری اسلامی در ایران و بیداری اسلامی در سطح جهان، يكي از عوامل احیای تعالیم قرآنی است.

فرمند با تأكيد بر ضرورت عمل به تعالیم قرآنی در زندگی مسلمانان گفت: پيروان دين اسلام تنها نباید به قرائت زیبا بسنده كنند، بلکه با تعمق در مفاهيم اين كتاب آسماني براي درك معانی ناب آن گام بردارند.

رایزن فرهنگی ایران، هنر را وسلیه‌ای برای گسترش فرهنگ، تمدن و علوم اسلامی دانست و تصریح کرد: در عصر حاضر مسلمانان باید برای مقابله با تهاجمی که از راه فرهنگ و هنر علیه اسلام و جامعه اسلامی انجام می‌گیرد، به سلاح هنر مجهز شوند.

 وی در پایان گفت: از آنجا که مومباسا مرکز اسلام در کنیا و شرق آفریقاست، رایزنی فرهنگی ایران در کنیا تصمیم گرفت با دعوت از هنرمندان ایرانی، این نمایشگاه را در اين شهر برگزار کند. 

سخنرانان بعدی این مراسم محمد موحدیان عطار و مهدی خداپناه، دو هنرمند اعزامی از ایران، بودند که درباره آثار خود و سیر تحول هنرهای خطاطی و تذهیب توضیحاتی ارايه کردند. 

در ادامه اين نشست شیخ «محمد خلیفه» دبیرکل شورای ائمه جماعت و مبلغان کنیا، طی سخنانی از اقدام رایزنی فرهنگی ایران در برگزاری این نمایشگاه تقدیر کرد و آن را تلاشی براي گسترش فرهنگ قرآنی خواند. 

وی همچنین به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به کنیا و استقبال بی‌سابقه مردم این کشور از وی اشاره کرد و مردم مومباسا را دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط