دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۱
«تاول، حكايت راه است» منتشر مي‌شود

برگزيده‌اي از اشعار تازه مهدي خطيبي كه درسالهاي 1384 تا 1387 سروده شده‌اند، به زودي در قالب كتابي با نام «تاول، حكايت راه است»، از سوي انتشارارت «آفرينش» منتشر مي‌شوند. اين كتاب با نقد و نظري از محمود كيانوش با نام «شعر برهنه، ‌شعر جهاني است»، به چاپ مي رسد._

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، خطيبي درباره كتاب «تاول، حكايت راه است»، تازه‌ترين مجموعه شعر خود گفت: اشعار اين مجموعه بيشتر به قالب آزاد اختصاص دارند و با دفترهاي پيشين من كه در قالب غزل و شعر كلاسيك بودند، متفاوتند. 

خطيبي با اشاره به موضوعات سرفصل‌هاي اين كتاب افزود:«خانگي‌ها»، يكي از سرفصل‌هاي اين مجموعه است كه با محتواي نوعي ملال‌زدگي از كار و خستگي روزمره و پناه بردن به محيط امن خانه و آسايش حكمفرما در آن سروده شده‌اند.
 
وي افزود: اين اشعار همچنين غالبا براي زمين، كه ماهيتي مادرگونه برايم دارد و مرگ، كه معنايي چون پدر و نيستي او را در ذهنم شكل مي‌دهد، خلق شده‌اند؛ ضمن آنكه در اين مفاهيم ديدگاه‌هاي شعر جهاني هم همواره مطرح بوده است. 

اين نويسنده با بيان بخش‌هاي ديگر مجموعه شعرش توضيح داد: بخش ديگر اين كتاب سوگسروده‌هاست كه براي پدرم و در سوگ او سروده شده و بخش آخر كه مضموني فولكلور دارد، «وقتي مي‌آد بهارخانم با چهارقد بلندش» نام دارد.

 اين كتاب به زودي توسط انتشارات «آفرينش» منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها