دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۸
پژوهشي در آغاز و انجام  فمینیسم

نقد و بررسي جريان‌هاي فمينيسمي آمريكا با تبيين ديدگاه‌هاي نوپديد اين جريان اجتماعي در كتابي با نام «عریان کردن فمینیسم» نوشته آلن آر کلاین با ترجمه و تلخیص طاهره توکلی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي دفتر نشر معارف، اين كتاب برگرفته از کتابی به همین نام نوشته آلن ار.کلاین است که در سال 2002 میلادی در آمریکا چاپ و منتشر شد. 

نويسنده این کتاب، ابتدا به تاریخچه و فلسفه پیدایش فمینیسم و مبانی نظری آن پرداخته و در ادامه به شرح موج‌های مختلف فمینیسم توجه كرده است. در پایان نیز فمینیسم را از نظر رهبران جنبش فمینیستی در معرض نقد قرار داده و ضمن طرح اشکالات آن، وضعیت آینده این کتاب را نیز به چالش کشیده است. 

«عریان کردن فمینیسم» سومین جلد از مجموعه فمینیسم در ترازوی نقد است که اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، براي تحقق نقد برون دینی فمینیسم و نقد فمینیسم از راه پیامدها و آثار مخرب آن را منتشر مي‌كند. 

دفتر نشر معارف در این زمینه تاکنون کتاب‌های «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب»، «تأثیر فمنیسم بر فروپاشی حکومت‌ها»، «دختران به عفاف روی می‌آورند»، «دروغ‌هایی که زنان باور می‌کنند و حقایقی که آنها را آزاد می‌کند»، «فمنیسم در آمریکا تا سال 2003»، «فمنیسم؛ راه یا بی راه» و ... را منتشر کرده است.

در نوشتار حاضر، نویسنده در هفت فصل، نبرد برای برابری زنان را از سال 1700 تا امروز دنبال می‌کند، آنگاه پیش‌بینی‌هایی برای آینده فمینیسم ارايه مي‌دهد. کلاین با این که کاملاً هوادار نسل اول فمینیست‌هاست، نشان می‌دهد، فمینیسم معاصر پس از دستیابی به هدف «برابری با مردان» در صدد دستیابی به برتری نسبت به مردان است که آشکارا در تضاد با هرگونه مفهومی از برابری است و فمینیسم امروزی یکی از علل اصلی بروز مشکلات و معضلات اجتماعی و حقوقی در فرهنگ معاصر آمریکا به شمار مي‌رود. 

کلاین دارای مدرک دکترا از دانشگاه میامی و دانشیار فلسفه در کالج فلگ لر(flagler) فلوریداست. او که به عنوان یک فمینیست و استاد رشته مطالعات زنان در آمریکا شناخته شده در کتاب «عریان کردن فمینیسم» به افشاگری علیه فمینیسم پرداخته است. 

کتاب «عریان کردن فمینیسم» در شمارگان 3000 نسخه، 160صفحه و بهاي 14000 ریال از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط