یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۵
استقبال از کتاب «محمدعلی جناح» در نخستين روز نمایشگاه کتاب دهلی

«جاشوا سینک» عضو اخراج شده حزب «باهاراتیا جاناتا»ی هند و کتاب مناقشه‌برانگیز او در نخستين روز نمایشگاه کتاب دهلی با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تایمزآو ایندیا، سینک 71 ساله که روز شنبه برای شرکت در مراسم امضا و معرفی کتابش در نمایشگاه دهلی حاضر شده بود با استقبال گسترده جمعیت زیادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه روبه‌رو شد كه برای اینکه سینک نسخه خریداری شده کتاب «جناح : هند، جدایی و استقلال» را برایشان امضا کند در غرفه‌ عرضه كننده كتاب، حضور پیدا کرده بودند.

سینک طی سخنان کوتاهی در جمع بازدید کنندگان گفت: من می‌خواهم نگاه منفی به «جناح» را از بین ببرم.

او در پاسخ به این سوال که آیا به پاکستان سفر خواهد کرد یا نه، گفت که علاوه بر پاکستان قصد دارد به کشورهای دیگر هم سفر کند. او در عین حال از اظهار نظر درباره اخراجش از حزب باهاراتیا جاناتا خودداری کرد.

سینک با دفاع از کتاب خود گفت که باید فهمید که چرا تقسیم هند به وقوع پیوست. او گفت: هیچ کدام از نمایندگان مجالس هند، پاکستان یا بنگلادش درباه محمد علی جناح که مهاتما گاندی او را مردی بزرگ نامیده، چیزی ننوشته است. ما نباید همانطور که پاکستان صفات غیر انسانی را به گاندی و نهرو نسبت داد محمد علی جناح را با صفات غیرانسانی خطاب کنیم. سینک گفت: هنوز هم با وجود انتشار 50 یا 60 کتاب درباره جنگ‌های داخلی آمریکا، در اين باره نوشته می‌شود در حالی که ما فقط یک کتاب درباره تقسیم هند نوشته‌ایم و اینطور از سوي حزب با ما برخورد مي‌شود.
 
همزمان با عرضه کتاب سینک در نمایشگاه دهلی، فدراسیون ناشران هند نیز از این کتاب حمایت و ممنوعیت این کتاب در ایالت گجرات هند را محکوم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها