شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۵
«حکم ثانوی در تشريع اسلامى» تجديد چاپ مي‌شود

دكتر علي‌اكبر كلانتري از انتشار مجدد كتاب «حکم ثانوی در تشريع اسلامى» پس از 10 سال خبر داد و گفت: اين اثر كه يكي از منابع درسي حوزه و دانشگاه است، به تبيين جايگاه اصلي احكام حكومتي و تفاوت آن با احكام ثانويه مي‌پردازد.\

نويسنده و پژوهشگر حوزه علوم اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين خبر گفت: «حكم ثانوى» از احكام سه‌گانه اسلامي به ويژه در تأليفات اصولى و فقهى است كه پس از شيخ انصارى مباحث اندكي در اين زمينه در دست است.

وي با بيان اين كه درباره احكام ثانويه و احكام حكومتي به صورت مستقل و نظام‌يافته‌اي بحث نشده است و مطالعات انجام گرفته در اين زمينه ناچيز و فاقد انسجام‌اند، گفت: خلاء پژوهشي عميقي كه در اين حوزه احساس مي‌شد، انگيزه‌ تأليف اين اثر درسي است. 

حجت‌الاسلام كلانتري تصريح كرد: اين اثر مي‌كوشد به گونه‌اي احكام سه‌گانه و اصلي اسلامي را بيان كند كه در بيان برخى از احكام اوليه و ثانويه اشتباه و اخلاط ايجاد نشود و پژوهشگران علوم قرآني و اسلامي با استناد به منبعي معتبر بتوانند به تفكيك و تشريح احكام اسلامي بپردازند.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: «حكم ثانوى در تشريع اسلامى» با تحقيقى فراگير، حكم ثانوى و مصاديق مختلف آن را كاوش مي‌كند و به ابهام‏هاى اين مساله پاسخ مي‌دهد.

از تأليفات اين پژوهشگر و مدرس علوم قرآني و معارف اسلامي تاكنون كتاب‌هاي «فقه و پوشش بانوان»، «اخلاق و آداب کارمندی»، «تقدیر معیشت، ضرورت جامعه اسلامی»، «نقش دانش رجال در تفسیر و علوم قرآنی»، «اخلاق و آداب کسب و تجارت» و «اسلام و الگوی مصرف؛ درآمدی بر کم و کیف مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامی» چاپ و منتشر شده‌اند.

چاپ دوم كتاب «حکم ثانوی در تشريع اسلامى» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 1000 نسخه، 448 صفحه، قطع وزیری و جلد سلفون به‌زودي روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها