چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۷
«خدا و قصه‌هايش» به قلم حيدري ابهري

نويسنده و كارشناس پاسخگويي به مسايل ديني در هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، با اشاره به رشد كيفي تمامي بخش‌هاي اين نمايشگاه، جديدترين اثر خود را كتاب «خدا و قصه‌هايش» در معرفي مباحث توحيدي خواند.\

حجت‌الاسلام غلامرضا حيدري ابهري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه در دوره‌هاي قبلي نمايشگاه سوالات كودكان را جمع‌آوري و در قالب كتابي به آنها پاسخ داده است، اظهار داشت: در اين دوره نيز مجموعه‌اي جديدي با عنوان «خدا و قصه‌هايش» كه مباحث خداشناسي را براي بچه‌ها مطرح مي‌كند، تأليف كرده‌ام كه اكنون در سالن ناشران در معرض ديد عموم قرار دارد.

وي تصريح كرد: در اين اثر با استفاده از ظرفيت قصه، در قالب مجموعه‌اي شش جلدي 30 داستان اخلاقي را بيان كرده‌ام. در هر جلد از اين اثر تعداد زيادي از مفاهيم توحيدي براي كودكان بيان شده و در ذيل آن قصه‌اي قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام حيدري ابهري با بيان اين كه اكنون كتاب «حكايت‌نامه پيامبر اعظم(ص)» را در دست تأليف دارد، بيان داشت: همچنين به زودي مجموعه «دايرةالمعارف قرآني كودكان» كه تأليف آن پايان يافته است، از سوي انتشارات محراب قلم منتشر خواهد شد.

نويسنده حوزه دين درباره «دايرةالمعارف قرآني كودكان» اظهار كرد: اگرچه مجموعه‌هاي دايرة‌المعارفي اكنون به شكل‌هاي زيادي در ايران منتشر مي‌شوند، اما دايرة‌المعارف كودكان در حوزه‌هاي ديني خيلي كم شمارند‌. بر اين اساس انتشارات محراب قلم براي اولين بار تصميم گرفت اين اثر را منتشر كند و در اين راستا از من دعوت به همكاري شد.

حجت‌الاسلام حيدري ابهري گفت: اين اثر مختص كودكان است چون دايرة‌المعارف كودكان، آنها را قبل از ورود به دانشگاه و محيط‌هاي اجتماعي با سبك و سياق كتاب‌هاي دايرة‌المعارف آشنا مي‌سازد تا توانايي مراجعه به دايرة‌المعارف‌ها را در آينده پيدا كنند. 

وي فعاليت‌هاي بخش‌هاي گوناگون اين دوره از نمايشگاه قرآن كريم را در مقايسه با ديگر دوره‌ها خوب توصيف كرد و گفت: با توجه به برخي از مشكلات كه همواره در برگزاري اين گونه نمايشگاه‌ها ديده مي‌شود، نمايشگاه هفدهم با پوشش كمبودها و مشكلات دوره‌هاي قبل و با رويكرد تعمق آموزه‌هاي قرآني، در فضايي نشاط‌آور با آغاز خوبي همراه بود. 

هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تا 23 شهريور ماه از ساعت 16 تا 23 و روزهاي تعطيل از ساعت 14 تا 23 در مصلاي امام خميني(ره) پذيراي علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط