چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۷
فيلمنامه «بي‌آبرو‌هاي لعنتي» منتشر شد

همزمان با اكران فيلم «بي‌آبرو‌هاي لعتني» اثر تازه «كوئنتين تارانتينو» ، فيلمنامه اين اثر سينمايي نيز منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت آمازون، اين فيلمنامه كه به قلم تارانتينو نوشته شده، همزمان با اكران سراسري اين اثر، از اين هفته در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اين فيلمنامه به قيمت بيست و پنج دلار عرضه شده و دوازدهمين اثر مكتوبي است كه اين كارگردان و فيلمنامه‌نويس متفاوت سينما روانه بازار كرده است.

از ديگر فيلمنامه‌هاي منتشر شده از تارانتينو مي‌توان به آثاري چون «جكي براون» ، «قاتلين بالفطره»، «داستان‌هاي عامه پسند» و «ضد مرگ» اشاره كرد.

 داستان فیلم در جنگ جهانی دوم روی می‌دهد و درباره گروهی سرباز خلافکار است که قرار است اعدام شوند، اما در نهایت برای به سرقت بردن یک موشک متعلق به آلمانی‌ها در کنار نیروهای متفقین قرار می‌گیرند.

اين فيلم كمدي در اولين هفته فروش خود توانست با پشت سر گذاشتن رقبا در صدر جدول فروش هفتگي سينماهاي آمريكاي شمالي و كانادا قرار گيرد.

کوئِنتین جِروم تارانتینو کارگردان، بازيگر و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است که برنده جایزه نخل طلایی بهترین کارگردان، هنرپیشه و همچنین برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه‌نویس شده است. وی در ابتدای دهه ۹۰ با ساخت فیلم هایی با ساختار غیرخطی و پست مدرن و به تصویر کشیدن خشونت تصنعی، به شهرت رسید.

در «بي‌آبرو‌هاي لعنتي» بازيگراني چون «برد پيت»، «الي راث» و «دايانا كروگر» به ايفاي نقش پرداخته‌اند. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها