سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۵
نویسنده جنجالي هند به پاکستان می‌رود

نویسنده کتاب «محمد علی جناح» که انتشار آن در هند غوغا به پا کرده و باعث اخراج او از حزب باهاراتیا جاناتا شد، برای تبلیغ کتابش به پاكستان سفر خواهد کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از سايت هندو، زمان سفر «جاشوا سینک» هنوز معین نشده ولی برخی گزارش‌ها حاکی است که او روز جمعه به پاکستان خواهد رفت.

البته سینک قبل از اینکه هند را به مقصد کراچی ترک کند، طی یک مراسم امضای کتاب در یک کتابفروشی شرکت خواهد کرد و در آنجا درباره کتاب خود سخن خواهد گفت.

اگرچه قرار است سینک برای تبلیغ کتاب خود به پاکستان سفر کند، ولی انتشار کتاب او در این کشور حتی قبل از سفر نیز بازتاب زیادی داشت و معدود نسخه‌های موجود در انتشارات «آقای کتاب» البته با قیمتی بالاتر، بلافاصله به فروش رفت.

انتشار کتاب 600 صفحه‌ای سینک علاوه بر هند در پاکستان نیز مباحثی به وجود آورده است. برخی در پاکستان با استناد به این کتاب در حال ترویج این دیدگاه هستند که رویای «محمد علی جناح» تشکیل یک کشور اسلامی نبود بلکه او قصد داشت کشوری برای سکنای مسلمانان ایجاد کند. بعضی هم معتقدند که این کتاب فرصت خوبی برای هند و پاکستان به وجود آورده تا مناسبات خود را از نو و با نگاهی مثبت‌تر طراحی کنند.
 
روزنامه دیلی تایمز چاپ پاکستان در اين زمينه نوشت: هند و پاکستان می‌توانند معادله مناسبات دوجانبه خود را تغییر دهند و از طریق تاریخ و شرایط کنونی، همکاری‌های دوجانبه و وابستگی اقتصادی متقابل را تقویت کنند.

روزنامه داون پاکستان پا از این هم فراتر گذاشت و خواستار این شد که نویسندگان پاکستانی هم دست به کار نوشتن اثری مشابه در تقدیر از رهبران هند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها