شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۴

کار بررسی آثار جایزه ادبی مجلات «سلام ‌بچه‌ها و پوپک» و نیز جایزه «کتاب برتر» که هردو آنها به کتاب‌های منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان اختصاص دارد آغاز شده است. این دو جایزه برگزیدگان خود را اواسط ماه مهر معرفی می‌کنند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جایزه مجلات «سلام ‌بچه‌ها و پوپک» که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم اهدا می‌شود هم اکنون در سه بخش خردسال، کودک و نوجوان کار بررسی آثار را آغاز کرده است.
 
این جایزه از معدود جوایزی است که در حوزه خردسال نیز برگزیدگانی معرفی می‌کند. 

در هر کدام از بخش‌های جایزه مجلات سلام بچه‌ها و پوپک ۳ تا ۴ داور بررسی آثار را بر عهده دارند. 

مسلم ناصری، مجید ملامحمدی ،مهدی نوری، موسی زاده، علی باباجانی و سیدسعید هاشمی از جمله داوران این جایزه هستند. 

پیش از این جایزه مجلات سلام بچه‌ها و پوپک به صورت سالانه اهدا می‌شد؛ اما پس از آنکه این جایزه سال گذشته برگزار نشد، امسال برای نخستین بار به صورت دوسالانه آثار سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ را مورد بررسی قرار می‌‌دهد.
 
کار داوری آثار در جایزه کتاب برتر که از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان اهدا می‌شود نیز آغاز شده است. 

رییس هیات داوران این جشنواره شهرام اقبال‌زاده است و برخی اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نیز در جمع داوران قرار دارند. 

جایزه مجلات پوپک و سلام بچه‌های با اهدای ۱۰ سکه بهار آزادی به سه برگزیده هر بخش، از نویسندگان، مترجمان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان تقدیر می‌کند. اما کتاب برتر جایزه‌ای تشویقی و معتبر است که در آن تنها به معرفی کتاب‌های برگزیده برای الگوسازی در صنعت نشر کودک و نوجوان پرداخته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها