چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴
شعر معاصر زنان شاعر عرب بررسي مي‌شود

پنجمين نشست از سلسله نشست‌هاي «انجمن شعر زنان تهران» پنج‌شنبه (29 مرداد) در موسسه هنر و رسانه ارديبهشت برگزار و به بررسي «شعرمعاصر عرب و زنان شاعر عرب» و «شعر ترجمه» مي‌پردازد._

معصومه باغیان مسوول برگزاری جلسات ماهیانه شعر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان این مطلب افزود: در اين نشست، مژده پاك‌سرشت شاعر مازندراني و مترجم زبان و ادبيات عرب نيز به عنوان سخنران حضور خواهد داشت.

وي در ادامه به توضيح بيشتر درباره موضوع بحث اين جلسه پرداخت و گفت: تاثیر شعر و زبان عرب بر شعر و زبان فارسي، هم‌جواری اقلیمی و وحدت آیینی، هجوم سیاسی و بعضی از دلایل دیگر باعث شده زبان فارسی با همه لطائف و استواری‌اش از هزار سال پیش تا کنون تحت تاثیر زبان و شعر عرب قرار گیرد، در نتيجه بحث درباره شعر زنان شاعر معاصر عرب زبان و تاثيرگذاري شعر زنان شاعر عرب بر فارسي‌زبانان از جمله موضوعاتي است كه در اين نشست مطرح خواهد شد.

باغيان اشاره كرد: در ادامه شاعراني كه در نشست حضور دارند به شعرخواني مي‌پردازند و شعر آن‌ها توسط كارشناسان حاضر در جلسه نقد و بررسي خواهد شد.

وي يادآور شد: ناهید یوسفی، غزل تاجبخش، هوروش نوابي و سودابه اميني دبير كنگره شعر زنان تهران از اعضاي فعال اين جلسات هستند كه در نشست‌هاي ماهيانه اين انجمن به طور دایم حضور مي‌يابند. 

نشست ماهیانه «شعر زن تهران» عصر فردا پنج‌شنبه (29 مرداد) از ساعت 16:30 تا 18:30 در موسسه هنر و رسانه اردیبهشت واقع در خیابان سبلان شمالی، خیابان دیلمی، کوچه ترابی، شماره 39 برگزار می‌شود. 

پس از برگزاری دومین کنگره شعر زنان در اسفند سال گذشته كه توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت و با همکاری مرکز امور بانوان شهرداری تهران برگزار شده بود انجمن شعر زنان تهران تصميم به برگزاري اين سلسله نشست‌ها گرفت.

این جلسات پنج‌شنبه آخر هر ماه در محل موسسه هنر و رسانه ارديبهشت با حضور شاعران پیشکسوت، جوان و علاقه‌مندان به شعر برگزار می‌شود.

از جمله برنامه‌هاي اين نشست مي‌توان به شعرخوانی، نقد و بررسی اشعار و اظهارنظر درباره انتخاب موضوع جلسات آینده اشاره كرد.

اشعار دومين مجموعه شعرم را گردآوري مي‌كنم
باغيان نخستين مجموعه شعرش را دو سال پيش با عنوان «آواز پرندگان» سنگين است توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر كرده است.

اشعار اين مجموعه حدود 48 قطعه شعر كوتاه در سپيد و آزاد هستند كه مضامين اجتماعي را به صورت پيوسته دنبال مي‌كنند.

اين شاعر درباره دومين مجموعه شعرش گفت: در حال حاضر گردآوري اشعار دومين مجموعه شعرم را در دست دارم كه هنوز عنواني براي اين مجموعه انتخاب نكرده‌ام و به احتمال زياد آن‌را براي چاپ به انتشارات نمايه خواهم سپرد.

وي در توضيح بيش‌تر اين اشعار اظهار داشت: حدود 60 قطعه شعر نسبتا بلند در قالب سپيد و آزاد را براي اين مجموعه در نظر گرفته‌ام كه همگي مضامين متفاوت اجتماعي را دنبال مي‌كنند.

باغيان تاكيد كرد: سروده‌هاي من بر خلاف شعر فردي كه به خصوصيات و ديدگاه‌هاي شاعر مي‌پردازد، مسائل اجتماعي پيرامون انسان‌ها را در بر مي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط