شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۱
بزرگداشت غلامرضا اعوانی

مراسم بزرگداشت رييس موسسه حكومت و فلسفه ايران، دكتر غلامرضا اعواني، با حضور تعدادي از مدرسين برجسته فلسفه كشور در فرهنگسراي ابن سينا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به گفته مظاهری مدیر روابط عمومی موسسه حکمت و فلسفه ایران، در اين مراسم دكتر محقق داماد، دكتر ابراهيمي ديناني و دكتر داوري اردكاني درباره فعاليت‌هاي علمي و اجرايي دكتر غلامرضا اعواني، به سخنراني خواهند پرداخت. 

دكتر غلامرضا اعواني، استاد و عضو هيات علمي گروه فلسفه دانشگاه شهيد بهشتي است. او در نخستين همايش چهره‌هاي ماندگار، به عنوان چهره ماندگار حوزه فلسفه انتخاب شد. 

دكتر اعواني در پنجم اسفند 1321 خورشيدي در سمنان به دنيا آمد. وي مدرك كارشناسي فلسفه را از دانشگاه بيروت دريافت كرد و مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري فلسفه را در دانشگاه تهران گذراند. دکتر اعوانی از شاگردان پروفسور توشيهيكو ايزوتسو و پروفسور هانري كربن در موسسه حكمت و فلسفه ايران بوده است. 

تعداد تاليفات، ترجمه‌ها و تصحيح‌هاي دكتر اعواني به 9 عنوان بالغ مي‌شود . این استاد فلسفه طبق اذعان خود، از میان فيلسوفان غربي بيش تر به افلاطون، آگوستين و توماس آكويناس علاقمند است، چرا که آرای آن ها شباهت بیش تری با حکمت الهی نشان  می دهند.

این مراسم  روز سه شنبه 5 تیر در فرهنگسرای ابن سینا برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها