سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰
گزارش لحظه به لحظه از شهادت امیرالمومنین(ع)

يك نويسنده حوزه دين از انتشار اثرش با عنوان «گزارش لحظه به لحظه از شهادت امیرالمومنین(ع)» همزمان با فرارسيدن ماه مبارك رمضان و شهادت نخستين پيشواي شيعيان، حضرت علي(ع) خبر داد و گفت: در اين اثر كوشيده‌ام با پرهيز جدي از عناصر داستان‌پردازي و خيال، تنها حقيقت ماجراي شهادت امام علي(ع) را نقل كنم.\

محمدرضا انصاری، نويسنده كتاب «گزارش لحظه به لحظه از شهادت امام رضا(ع)» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين خبر اظهار داشت: مجموعه «گزارش لحظه به لحظه از ... » مجموعه‌اي ديني است كه با تبيين وقايع فدك و غدير آغاز شده و در تشريح وقايع مهم ديني به صورت سلسله‌اي ادامه خواهد يافت.

وي با بيان اين كه اين کتاب چهاردهمین مجلد از دوره کتاب‌های «گزارش لحظه به لحظه از ...» است که به ذكر وقایع صدر اسلام اختصاص دارد، گفت:‌ «گزارش لحظه به لحظه از شهادت امیرالمومنین(ع)» در 9 فصل تنظیم شده است. اين اثر با استناد به منابع شيعي و سني و پرهيز از خلق داستان و بزرگ‌نمايي، به تشريح حقيقت رخدادهاي ديني تأثيرگذار در سرنوشت مسلمانان می‌پردازد.

انصاری متذكر شد: در اين اثر كوشيده‌ام با توجه به اولويت‌ها و نياز ديني مخاطبان تمامي منابع ديني، كتاب‌هاي مرجع و اسناد قابل دستيابي را براي ترسيم چهره واقعي حقايق صدر اسلام و زدودن غبار خرافات از اين ماجراها به رشته تحرير درآورم.

پژوهشگر و نويسنده حوزه دين و اهل‌بيت پيامبر(ص) يادآور شد: مباحثي نظير «پیشگویی‌هایی در مورد شهادت علی(ع) از زمان حضرت موسی(ع) تا خلافت آن حضرت»، «مسیر حرکتی ابن ملجم از یمن برای تبریک خلافت علی(ع) تا حضور در نهروان و ملاقات با قطام»، «پیمان بر قتل وصی پیامبر(ص)»، «مراحل نقشه قتل از زمان ازدواج با قطام»، «چندین ملاقات ابن ملجم با علی(ع)» و «اتفاقات روزهای ماه رمضان قبل از شب نوزدهم و ...» از جمله عناوين اين اثر پژوهشي‌اند.
 
وي تصريح كرد:‌ موضوعات «اتفاقات شب نوزدهم از افطار علی(ع)»، «مناجات شبانه»، «دیدن پیامبر(ص) در خواب»، «التماس مرغابی‌ها»، «گفت‌وگو با امام حسن(ع)»، «اجرای نقشه قتل تا دستگیری ابن ملجم»، «انتقال علی(ع) به منزل و ملاقات‌های آن حضرت با افراد مختلف ازجمله اصحاب، یهودیان، ابن ملجم، طبیب و ...»، «وقایع شب بیستم و شهادت از جمله سفارش‌ها و وصایای علی(ع) به امام حسن(ع) و اصحاب»، «مطالبی در مورد کربلا» و «کفن و دفن» از ديگر مباحث اين نوشتار محسوب مي‌شوند.

انصاری در پايان خاطرنشان كرد:‌ دقت در ذکر وقایع، توجه به منابع و مدارک مستند تاریخی و روایی، رعايت مسیر داستانی کتاب از آغاز تا انجام و استفاده از جملات شیوا و روان، از ویژگی‌های اين کتاب است که اميدوارم شوق مطالعه را برای گروه‌های سنی جوان و بزرگسال به همراه بياورد.

چاپ اول كتاب «گزارش لحظه به لحظه از شهادت امیرالمومنین(ع)» قرار است از سوي انتشارات دليل ما در 104صفحه، قطع رقعی، جلد شوميز و بهاي 12500ريال به زودي روانه بازار نشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط