شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۴
«هری پاتر» هک شد، «بلومزبری» انکار کرد

یک هکر اینترنتی جمعه ادعا کرد که با هک کردن سایت انتشارات «بلومزبری»، ناشر داستان‌های «هری‌پاتر» به متن جلد نهایی این مجموعه داستان دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب (ایبنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتشارات «بلومزبری» که قرار است آخرین جلد از مجموعه داستان‌های «هری‌پاتر» با عنوان «هری پاتر و قدیسان مرگ» را 21 ژوئیه (31 تیر) منتشر کند، در واکنش به این ادعا به سرعت آن را تکذیب کرد. 

از زمانی که «جی کی رولینگ»، خالق «هری پاتر» اعلام کرد در پایان داستان‌های این پسرک جادوگر دو تن از شخصیت‌های اصلی داستان کشته می‌شوند، بازار حدسیات و کتاب‌هایی که درباره پایان‌های احتمالی داستان منتشر می‌شوند بسیار داغ شده است و به نظر می‌رسد ادعاهایی از این دست نیز در راستای غلیان کنجکاوی است که در حال حاضر نه تنها بخش بزرگی از جامعه بریتانیا، بلکه کشورهای دیگر را نیز دربر گرفته است.
 
سخنگوی انتشارات «بلومزبری» در این باره گفت: «این یکی از میلیون‌ها ادعای کذبی است که تا کنون درباره پایان داستان هری‌پاتر مطرح شده است. چنین ادعاهایی به هیچ وجه صحت ندارند.» 

او به مردم توصیه کرد به جای دنبال کردن شایعات صبر کنند تا کتاب منتشر شود و داستان واقعی را بخوانند. 

این مسائل زمانی مطرح شد که کاربری با نام «گابریل» در وبلاگی که مخصوص هکرهای اینترنتی است به زبان انگلیسی شکسته و بسته نوشت که توانسته است به وسیله یک ایمیل ویروسی به کامپیوترهای موسسه «بلومزبری» راه پیدا کند و به این ترتیب نسخه‌ای از آخرین جلد داستان‌های «هری‌پاتر» را به دست آورده است. 

سخنگوی «بلومزبری» از اظهار نظر درباره این که کامپیوترهای‌شان هک شده است یا نه خودداری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها