دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۷
عملکرد موسسه نمایشگاه‌های فرهگی ایران کتاب شد

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به تازگی در کتابچه‌ای به ارایه دستاوردهای سه ساله خود در حوزه کتاب و کتابخوانی پرداخته است. این کتابچه با محوریت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب تدوین شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دکتر محسن پرویز رییس هیات مدیره موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در یادداشتی که با عنوان پیشگفتار در ابتدای این کتابچه نگاشته با ذکر خاطره‌ای از افتتاح یک کتابخانه در سیستان و بلوچستان، نشر ۲۰۰ عنوان کتاب را از جمله دستاوردهای این موسسه در چند سال اخیر عنوان می‌کند.

احسان الله حجتی مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی نیز در مقدمه‌ای بر این کتابچه از تسهیل دسترسی مردم به کتاب و نیز ایجاد ویترینی از تازه‌های نشر به واسطه برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و کوچک به عنوان اصلی‌ترین اهداف این موسسه یاد می‌کند.
 
حجتی می‌نویسد: در همین راستا صرف‌نظر از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان مهمترین اقدام و البته پرمخاطب ترین رویداد فرهنگی کشور، ده‌ها نمایشگاه کتاب دیگر با عناوین و به مناسبت‌های مختلف توسط موسسه نمایشگاه‌هاي فرهنگی ایران در اقصی نقاط کشور برگزار شده است.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران همچنین عنوان می‌کند که تا پایان سال ۱۳۸۷ و  طی سه سال ۵۲ نمایشگاه استانی در کشور برپا شد.
 
کتابچه عملکرد موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران دستاروردهای این موسسه فرهنگی از اسفند ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ را توضیح می‌دهد.

ارایه توضیحاتی درباره حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی چون پاریس و توکیو بخشی دیگر از این کتابچه را تشکیل داده است.
در بخش عمده‌ای از این کتابچه که به برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب اختصاص یافته، گردآورنده علاوه بر ارایه اطلاعاتی کلی درباره این نمایشگاه‌ها، اتفاقات مهم این رویداد فرهنگی را نیز عنوان می‌کند.

استفاده از عکس‌هایی با کیفیت بالا از ویژگی‌های اصلی این کتابچه است.

کتابچه عملکرد سه ساله موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران با تلاش علی عاشوری مدیر روابط عمومی این موسسه گردآوری شده است.

موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران با هدف رشد و توسعه كتاب و كتابخواني، برگزاري نمايشگاه‌هاي فرهنگي و نمايشگاه هاي كتاب در سال ۱۳۷۱ تأسيس شده است. 

برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران (به صورت ساليانه)، برگزاري نمايشگاه‌هاي استاني كتاب  در سراسر كشور، حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي كتاب خارج از كشور به نمايندگي از نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و خريد تازه‌هاي كتاب كشور و ارسال آن براي ۵۰ مركز تازه‌هاي كتاب در سراسر ايران، از جمله فعالیت‌های این موسسه فرهنگی اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها