یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۶
كتـابخانه ملي، متـولي حـافظه مـلي ديجيتـال مـي شود

سازمان اسناد و كتابخانه ملي هفته آينده با برگزاري مناقصه اي راه اندازي طرح حافظه ملي ديجيتال را آغاز مي كند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،علي اكبر اشعري ، رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در نشستي كه شب گذشته در جمع فرهيختگان و نخبگان و مسولان استان يزد برگزار شد از راه اندازي طرح حافظه ملي ديجيتال در آينده اي نزديك توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملي خبر داد.

اشعري با اعلام برگزاري مناقصه محدود اين طرح در هفته آينده،رفع مشكلات پژوهشي موجود جامعه را از مهمترين دلايل اجراي اين طرح خواند و افزود:با راه اندازي حافظه ملي ديجيتال دسترسي به پژوهش هاي مختلف انجام شده در نقاط مختلف كشور سهل تر خواهد شد.

وي حافظه ملي ديجيتال را بستري براي گفتگوي پژوهشگران و تبادل اطلاعات علمي كشور دانست.

اشعري افزود : سازمان اسناد و كتابخانه ملي حافظه ملي را در خود جاي داده و ما سعي كرده ايم در طول يك سال و نيم گذشته بر غناي محتوايي سازمان بي افزاييم و فرصت بهره برداري از خدمات آن را براي اقشار و افراد بيشتري فراهم سازيم.

دكتر خسروي، معاون پژوهش و فناوري سازمان اسناد و كتابخانه ملي نيز در اين مراسم مهمترين ويژگي جامعه اي كه در آن پژوهش و پژوهش گري رشد مي كند را خرد ورزي خواند و افزود: بايد جامعه به حدي از خرد ورزي برسد كه بتواند از يافته هاي پژوهش در راه رفع مشكلات خود استفاده نمايد .

وي ميراث معنوي و مادي كشور را به طور طبيعي در خطر خواند و افزود : بايد با همياري همه مسئولين و مردم در راه حفظ ميراث معنوي كشور كه به لحاظ قانوني قانونگذار نگهداري و حراست از آن را بر عهده سازمان اسناد و كتابخانه ملي است بكوشيم .

وي در مورد طرح حافظه ملي ديجيتال نيز گفت : با اجراي اين طرح پژوهشگران مي توانند آثار و پژوهش هاي خود را عرضه و ثبت كنند.

خسروي افزود : با ابجاد خط پرسرعت ميان مراكز منطقه اي سازمان اسناد و كتابخانه ملي امكان استفاده از حافظه ملي ديجبتال براي همه فراهم خواهد شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها