سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷
حافظه محوری، مشكل نظام آموزشي كشور

دبیر کل شورای عالی آموزش و ‌‌پرورش عصر دیروز(دوشنبه) در حاشیه نشست «خلاقیت و نوآوری در نظام آموزش و پرورش» گفت: یکی از مشکلات کنونی نظام آموزش و پرورش، حافظه محوری است که این معضل می‌تواند با ایجاد محتوای آموزشی مورد نیاز در قالب كتاب رفع شود._

مهندس مهدی نوید در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: متاسفانه حافظه محوری مشکلی است که از گذشته گریبان‌گیر سیستم آموزشی بوده و امروزه نیز موجود است.

وی با بیان این که «این همایش‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در روند رو به رشد نظام آموزش و پرورش داشته باشد» تصریح کرد: در این همایش زمینه ایجاد خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش با ایجاد محتوای موردنظر فراهم خواهد شد.

مهندس نوید با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تدوین سند جامع آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: امیدواریم با هم‌اندیشی صاحب‌نظران و اندیشه ورزان آموزش و پرورش، سند جامع ملی آموزش و پرورش به زودی به تصویب نهایی برسد.

مدیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به یافته‌های جدید علمی و پژوهشی در دنیا، توضیح داد: این موارد باید در محتوای درسی گنجانده شود و این‌گونه همایش‌ها می‌تواند به افزایش سرعت این كار کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط