یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۷
فعالیت نویسندگان افغان در اینترنت

در جریان سفری به افغانستان، «ماشا همیلتون» رمان‌نویس، برای رساندن صدای نویسندگان افغان به مخاطبان‌شان در سراسر دنیا، اقدام به تهیه برنامه‌ای برای نویسندگی در اینترنت کرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از اكتواليته،  
این برنامه كه با شعار «صدایی در دنیا، که نه به وسیله خانواده و نه به وسیله اصحاب رسانه فیلتر شود» از تاریخ نوامبر سال 2008 آغاز به کار کرد، در حال حاضر مخاطبان عمده‌ای در دنیا پیدا کرده است. 

مطالب سایت شامل شعر، داستان و مطالب متنوع ارسالی از طرف نویسندگان زن افغان است. با اين حال اين پروژه علاوه بر نویسندگان زن، عده‌ای از زنان افغان را نيز به دور خود جمع کرده است.

برای حفظ هويت و امنيت این نویسندگان، متن‌های زنان افغان تنها با نام کوچک نویسنده منتشر و از ارائه اطلاعات جزیی درباره نویسندگان مطالب خودداری می‌شود. ارتباط مخاطبان تنها از طريق گذاشتن پيام‌هاي خوانندگان با این نویسندگان جوان بر روی سایت امكان پذير است.

خانم «ماشا» می‌گوید: عده‌ای از دانشجویان، داوطلبان و نویسندگان آمریکایی با این زنان همکاری می‌کنند و از هزاران کیلومتر دورتر، در نقطه‌ای دیگر از دنیا، در سالن‌های دانشگاه با آنان در ارتباط هستند و کمک‌های لازم را به آنها ارائه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها