شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۰
اسدالله امرایی از داستانک مي‌گويد

اسدالله امرايي از جزييات كارگاه آموزش داستانك‌نويسي و مباني آن سخن مي گويد. در اين كارگاه درباره تاريخچه داستانك‌نويسي و انواع آن صحبت مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) و به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي معرفت، اسدالله امرايي درباره اين دوره آموزشي گفت: در اين دوره آموزشي به تاريخچه داستانك و انواع آن پرداخته مي‌شود. همچنين از مباني داستانك نيز سخن به ميان مي‌آيد. 

وي درباره علت برگزاري اين دوره آموزشي اظهار داشت: مخاطب امروز كم‌حوصله است و فرصت خواندن داستان‌هاي بلند را ندارد. از سوي ديگر در عصر حاضر كه همه چيز با شتاب پيش مي‌رود، كمتر مجالي براي خواندن رمان باقي مي‌ماند. علاوه بر اين نقش رسانه را در جهان كنوني نمي‌توان ناديده گرفت؛ رسانه‌هايي كه بر همه گونه‌هاي نوشتاري تاثير مي‌گذارند.
 
اين مترجم به رواج داستانك در سال‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: روزگاري تلگراف و فكس وجود داشت؛ اما داستان تلگرافي يا فكسي نبود. اين در حالي است كه اين روزها اينترنت و تلفن همراه هم موجب رواج داستان‌هاي اينترنتي و داستانك‌هايي در قالب پيامك شده‌اند. 

امرايي تصريح كرد: با وجود اين نوشتن داستان و داستانك كار دشواري است؛ چرا كه ادبيات داستاني در هر شكلي كه باشد از زندگي سخن مي‌گويد و برشي از آن است. 

در اين دوره آموزشي اسدالله امرايي و كيوان امجديان جوانان را با داستان‌هاي كوتاه و اصول و قواعد نوشتن آشنا مي‌كنند. 

اين دوره‌هاي آموزشي كه «روزنه‌هاي تماشا» نام دارند، در 14 جلسه برپا مي‌شوند. 

علاقمندان مي‌توانند جهت ثبت نام در اين كارگاه‌ها از ساعت 9 الي 17 به فرهنگسراي معرفت واقع در شهر زيبا، شهران، ابتداي زير گذر شهران،‌ فرهنگسراي معرفت ،‌كتابخانه شيخ هادي مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها