سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۳
آسيب‌شناسي امنيت رضاخاني به قلم سيد مصطفي تقوي

«امنيت در دوره رضا شاه» نوشته سيد مصطفي تقوي به مسايل آسيب‌شناسي امنيت در دوره رضا شاه مي‌پردازد. اين كتاب به كوشش موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران منتشر خواهد شد.\

سيد مصطفي تقوي، پژوهشگر تاريخ معاصر ايران با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: اين كتاب در سه بخش تنظيم شده و به سازمان‌هاي اطلاعاتي و امنيتي دوره پهلوي اول مي‌پردازد و با واكاوي مسايل امنيتي در آن دوره تاريخي، آسيب‌شناسي مسايل اطلاعاتي را مطرح مي‌كند.

نويسنده كتاب «فراز و فرود مشروطه» يادآور شد: نهادهاي نظامي در دوره پهلوي اول، توسعه نهادهاي نظامي و توسعه سازماني كاركرد و دستاوردهاي آن از جمله بخش‌هاي مختلف اين كتاب تاريخي است.

وي به كتاب پيشين خود با عنوان «فراز و فرود مشروطه» اشاره كرد و گفت: ويژگي اين اثر توجه همزمان به مسايل تاريخي و مسايل فکري است. به اين معنا که با داشتن اين کتاب يک اثر تاريخي از مشروطه داريم که مي‌دانيم داستان وقوع آن را از ابتدا تا انتها دنبال کنيم.

اين پژوهشگر تاريخ معاصر ايران خاطرنشان كرد: در اين كتاب تحليل فکري منصفانه و معتدلانه‌اي از تاريخ مشروطه در اختيار داريم که مي‌توانيم بر اساس آن، داستان مشروطه را به لحاظ فکري تحليل کنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط