شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۳

کمیته یهودیان آمریکایی شهر برلین از سايت آمازون به دلیل فروش کتاب‌هایي در آلمان كه حقايقي را عليه صهيونيست ها افشاگري مي كرد، شکایت کرده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات این كميته معتقدند که آمازون از طریق اینترنت، كتاب‌هایی یهودستیزانه با محتواي راست‌گرایی افراطی را به مشتریان خود عرضه کرده است. 

این شکایت‌نامه به دادستانی مونیخ تسلیم شده اما سخنگوی دادستانی هنوز محتوای آن را فاش نکرده است.
 
بر مبنای یک کنترل تصادفی که اواسط ماه جولای انجام شد، در حدود 60 کتاب با مفاهیم یاد شده در سایت‌های آلمانی گوگل یافت شد. این در حالی است که آمازون تاکنون هیچ عکس‌العملی از خود نشان نداده است. 

این کتاب‌ها بیش از همه توسط فروشندگان كتاب‌هاي قديمي، آدم‌هاي معمولي و نیز خود فروشگاه گوگل توزیع شده است. در میان این آثار، آثاری از «گرمر رودولف » شیمیدان آلمانی و منکر هولوکاست نیز وجود دارد. وی در آثار خود عنوان کرده که هیچ کسی در اردوگاه های« آشویتز »در اتاق‌های گاز به قتل نرسیده است. 

برمبنای گزارشی که در روزنامه « تاگس اشپیل » منتشر شده ، این کمیته سایت آمازون را به خاطر تبلیغ برای این کتاب‌ها مقصر شناخته است و خواستار خروج فوری این کتاب‌ها از لیست فروش آمازون شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها