پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۸
آثار وونه‌گات  در قالب كتاب الكترونيكي

آثار منتشر نشده «كورت وونه‌گات» به زودي درقالب كتاب الكترونيكي منتشر مي‌شوند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از نيويورك تايمز، ديروز (چهارشنبه) انتشارات رندوم هاوس اعلام كرد، دلاكورت پرس از ناشران زيرمجموعه اين انتشاراتي بزرگ، مجموعه 14 داستان كوتاه "كورت وونه‌گات" را كه تاكنون منتشر نشده، به صورت تك داستان و در قالب كتاب الكترونيكي منتشر مي‌كند.
 
اين 14 داستان قرار است در يك مجموعه، با جلد سخت و با عنوان «به جوجو نگاه كن» در تاريخ 20 اكتبر (28 مهر) به وسيله همين ناشر منتشر شود. 

بر مبناي برنامه‌ريزي اين ناشر، نخستين داستاني كه از اين مجموعه به صورت كتاب الكترونيكي منتشر مي‌شود «سلام رد» نام دارد كه 25 آگوست (3 شهريور) در دسترس خواهد بود. دومين داستان با عنوان «مورچه‌هاي زهره ترك شده»‌ 29 سپتامبر (7 مهر) منتشر مي‌شود و بقيه داستان‌ها نيز در تاريخ 20 اكتبر و همزمان با انتشار مجموعه داستان در قالب يك كتاب، به صورت كتاب الكترونيكي نيزبه انتشار مي رسند.
 
رندوم هاوس افزود: اين مجموعه از ميان داستان‌هاي منتشر نشده كورت وونه‌گات كه پس از درگذشت او در ميان دست نوشته‌هايش به دست آمد، تهيه شده. روح كلي حاكم بر داستان‌هاي اين كتاب «هشدارآميز و اميدوارانه» است. 

اولين مجموعه از آثار منتشر نشده وونه گات در سال 2008 با عنوان «بازنگري در نبرد نهايي» منتشر شد. اين كتاب مانند ديگر آثار وي درباره جنگ است و 9 قطعه از 13 اثر موجود در آن، دقيقا درونمايه جنگي دارد. علاوه بر اين، تعدادي از قصه‌ها هم درباره ويراني‌هاي پس از جنگ و زندانيان جنگي است.

«كورت وونه‌گات» در آوريل 2007 در 84 سالگي درگذشت. او بيش از هر چيز در آثارش به درباره جنگ و عوارض آن پپرداخته و هر چند در بسياري از موارد از زبان طنز بهره مي‌گيرد، اما تلخي آنچه خود او به چشم ديده، هميشه در آثارش وجود دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها