چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۰
مصائب علي(ع) مكتوب شد

چاپ اول كتاب «مصائب علي(ع)» نوشته مجيد مسعودي از سوي انتشارات دليل ما منتشر و روانه بازار نشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر مجموعه داستان‌هايي از حضرت اميرالمومنين علي(ع) است كه به مصائب آن حضرت در زمان پيامبر(ص) و پس از رحلت وي مي‌پردازد.

پيامبر اكرم(ص) به حضرت علي(ع) فرمود: «اي علي! خدا را نشناخت، مگر من و تو؛ مرا نشناخت، مگر خدا و تو؛ و تو را نشناخت، مگر خدا و من.» اين حديث نبوي، جايگاه واقعي حضرت امير(ع) را در نزد خدا و رسولش به روشني آشكار مي‌كند، حقيقتي كه در واقعه سقيفه بني‌ساعده به عمد فراموش شد.

اين كتاب از چهار فصل تشكيل شده است كه هركدام از اين فصول به چند داستان از زندگي و مصائب آن بزرگوار، اشاراتي دارد. عناوين اين فصول عبارت‌اند از: مردي از قبيله موسي"ع"(جذب ديدار)، مصائب علي(ع) در زمان پيامبر"ص"(يوم الانذار، ليلة‌المبيت، غزوه بدر، غزوه احد، غزوه خندق، غزوه خيبر، اعلام سوره برائت، گواهان تاريخ)، مصائب علي(ع)، پس از پيامبر"ص"(صبر و شكيبايي بر رحلت رسول اكرم"ص"، تشكيل سقيفه بني ساعده، غصب خلافت، جنگ جمل، جنگ صفين، جنگ نهروان)، مصائب پنهان (خورشيد در پرتو شمع، مرثيه ابوتراب).

كتاب‌هاي اختصاص، ارشاد، بحارالانوار، پيكار صفين، تاريخ انبياء، تحفة‌الاحباب، تفسير شريف لاهيجي، سيرت جاودانه، سيري در سيره نبوي، سيماي حضرت مهدي(ع) در قرآن، خصال، خوارج در تاريخ، ليلة‌المبيت، مجمع‌البحرين، مناقب ابن شاذان، منتهي‌الآمال، نوائب‌الدهور و نهج‌البلاغه از منابع مورد استناد مولف در تدوين اين اثرند.

چاپ اول كتاب «مصائب علي(ع)» در شمارگان 3000 نسخه، 110 صفحه و بهاي 14000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط