شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۲
كتابي بنيادي درباره آموزش كارگرداني تئاتر منتشر مي‌شود

صمد چيني‌فروشان- مترجم و منتقد تئاتر- از ترجمه و انتشار كتاب «چشم كارگردان» نوشته جان آهارت خبر داد.

چيني‌فروشان به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: «چشم كارگردان» اثري آموزشي و كاربردي به‌شمار مي‌آيد؛ در واقع اين اثر تركيبي از مباحث نظري و عملي است كه با رويكرد كاربردي نوشته شده.

به گفته وي، اين كتاب بحث خود را از مسايل بنيادين كارگرداني تئاتر آغاز كرده و در ادامه به موارد چون تئاتر و زندگي، طبيعت تئاتر، نقش كارگردان و چگونگي يافتن متن مي‌پردازد.

به گفته چيني‌فروشان، كتاب «چشم كارگردان» فرصتي براي تجربه‌اندوزي است؛ اين اثر ورود به دنياي متن و كليدهاي طلايي ورود به جهان نمايش را به مخاطب ياد مي‌دهد.

وي افزود: اين كتاب 400 صفحه‌اي حاوي تمرينات مختلفي است كه به مخاطبان و علاقه‌مندان اين رشته بسيار كمك مي‌كند. ارائه نمونه‌هاي نمايشي و تمرين نوشتن متن و مقايسه آثار متفاوت نيز از بخش‌هاي ديگر اين اثر است.

چيني‌فروشان كتاب «چشم كارگردان» نوشته «جان آهارت» را براي چاپ به انتشارات قطره سپرده است. 

«کارگردانی تئاتر پست مدرن» آفرينش معنا در نمايش، نوشته «جان ویتمور‌» اثر ديگري است كه توسط چيني‌فروشان ترجمه شده. در این اثر تمام عناصر صحنه‌ای که در تئاتر سنتی با محدودیت مورد استفاده قرار گرفته، در مقابل جریان جدیدی که از همه عناصر صحنه‌ای به یک اندازه استفاده می‌کند، از منظر نشانه شناسی بررسی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط