چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۷
طالبي‌نژاد و چند اثر آماده چاپ

احمد طالبي‌نژاد- منتقد و فيلمساز- از چاپ چند عنوان كتاب جديد خبر داد. وي تصميم دارد مجموعه درس‌هايي كه طي چند سال آموزش داده را در قالب كتاب به مخاطبان عرضه كند.

طالبي‌نژاد به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: رمان «اعتراف يك زن تسخير شده» را به پايان رساندم. اين اثر راجع به زني است كه طي سي سال در يك سير ناخواسته قرار گرفته؛ در اين اثر به شرايطي كه بر اين زن گذشته، پرداختم. اين اثر به زودي آماده چاپ مي‌شود.

وي، كتاب «سيماي تهران بر سينماي ايران» را نيز براي چاپ به جشنواره فيلم شهر سپرده. او اين كتاب را طي تحقيقات ميداني، تجربه چند ساله و ديدن فيلم‌هاي مختلف نوشته است. طالبي‌نژاد گفت: اين اثر را بر مبناي تحقيق، مرور سينماي ايران و ادبيات شهري ايران نوشتم تا مستند باشد، آداب و رسوم، جنبه‌هاي اجتماعي، فاصله طبقاتي و معماري از جمله مسايلي است كه در اين كتاب مورد بحث قرار گرفته.

وي، تصميم دارد مجموعه‌ درس‌هايي را كه طي ده سال گذشته به عنوان فيلمنامه‌نويس آموزش داده نيز در قالب كتاب منتشر كند. 

طالبي‌‌نژاد گفت: نوشتن اين كتاب را شروع كردم و در تلاشم اين اثر را تبديل به كتاب متد فيلمنامه‌نويسي كنم تا آموزش فيلمنامه‌نويسي عملي باشد مبتني بر ديدگاه‌ها فيلمنامه‌نويسي در هاليوود.

طالبي‌نژاد با بيان اينكه يكي از آرزوهاي بزرگم اين است كه راجع به جغرافياي فرهنگي، اجتماعي شهر نائين (زادگاهم) كتاب بنويسم، گفت: تحقيقات اين كار را شروع كردم و اميدوارم حاصل آن را ببينم؛ در بخش‌هايی از اين كتاب به سمت خاطره‌گويي رفته و به شخصيت‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي خواهم پرداخت.

وي تاكيد كرد: زبان نائين به پهلوي قبل از اسلام برمي‌گردد از اين رو پرداختن به مقوله زبان در نائين بسيار سخت است و بايد دراين باره در حوزه زبانشناسي مطالعه كنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط