سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۸
مركز اسناد انقلاب كتاب هاي خود را در قالب رمان عرضه كند

مركز اسناد انقلاب اسلامي براي بيان واقعيات تاريخي انقلاب اسلامي و افزايش تاثير گذاري آثار خود در جامعه از شيوه رمان نويسي استفاده كند.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، علي عسگري رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران روز گذشته در هفتمين مراسم تجليل از ناشران نمونه شهر كه به مركز اسناد انقلاب اسلامي اختصاص داشت، با اعلام اين مطلب افزود: در حال حاضر و با توجه به علايق و سلايق جوانان بيان تاريخ با استفاده از شيوه رمان نويسي مي‌توان بسيار موثرتر  باشد. 

عسگري با اشاره به تاثيرگذاري رمان‌هاي تاريخي در دنيا گفت: با توجه به گرايش جوانان به رمان و شيوه داستاني بهره‌مندي از اين روش تاثيرگذاري رواج مفاهيم انقلابي را مضاعف مي‌كند. 

همان طور كه در ثبت انقلاب‌هايي مثل شوروي و فرانسه رمان نقش اساسي ايفا كرد. 

وي در ادامه بر حفظ هويت تاريخي ايران به عنوان يكي از مهم‌ترين وظايف اشاره كرد و گفت: از اين جهت مركز اسناد انقلاب اسلامي رفتاري قابل قبولي داشته و از حيث انتخاب موضوع براي فعاليت‌هاي خود بسيار زيركانه عمل كرده است. 

وي بر ضرورت وجود جوانمردي، انصاف و شجاعت در روايت تاريخ اشاره كرد و افزود: اين خصوصيات همگي در مديريت و كل مركز اسناد انقلاب اسلامي ديده مي‌شود. 

رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران همچنين از وابسته نبودن اين مركز به هيچ نهاد و جبهه فكري تقدير كرد و گفت: اين استقلال باعث مي‌شود كه آثار اين مركز جاودان‌تر شود و مورد استقبال عموم واقع شود. 

عسگري وجود مركز اسناد انقلاب اسلامي را مانع از تحريفات در تاريخ انقلاب اسلامي دانست و افزود: فعاليت مركز اسناد مانع تحريف انقلاب توسط مخالفان جمهوري اسلامي شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها