سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۷
تاريخ باستان ايران نيازمند پژوهش هاي بيشتري است

مصطفي پور محمدي گفت: تاريخ باستان نيازمند تحقيق بوده و بهتر است كارهايي در اين باره انجام شود. زيرا همه منابعي كه از تاريخ باستان در ايران وجود دارد، محصول پژوهش‌هاي ديگران است و در داخل كشور ، كارهاي نويي انجام نشده است.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،مصطفي پورمحمدي وزير كشور در مراسم هفتمين تجليل از ناشران شهر كه در تجليل از مركز اسناد انقلاب اسلامي برگزار شد، با اعلام اين مطلب افزود: مركز اسناد انقلاب اسلامي با انجام كارهاي تحقيقاتي و انتشار اسناد انقلاب، كساني را كه در داخل و خارج از كشور قصد تحريف كردن تاريخ و نشان دادن چيزهايي غير از واقعيت درباره انقلاب جمهوري اسلامي را داشتند، مايوس كرد. تجليل از مجموعه‌هايي كه در حوزه فرهنگ و تاريخ فعال هستند، باعث تعميق فهم فردي و اجتماعي مي‌شود. 

پورمحمدي در ادامه با تقدير از سيد حميد روحاني به عنوان پايه گذار مركز انقلاب اسلامي گفت: با پيگيري‌ها و پشتكار ايشان اين مركز ريشه دواند و به وضعيت كنوني رسيد. 

وي فعاليت‌هاي مركز اسناد انقلاب اسلامي را به دو بخش تقسيم كرد و افزود: بخش‌ اول مربوط به تاسيس مركز جمع‌آوري و سازماندهي و بخش دوم انتشار پژوهش‌ها و تحليل‌ها و اسناد در اين رابطه است.

 وزير كشور بر نقش غيرقابل انكار مركز اسناد انقلاب اسلامي در ثبت وقايع انقلاب اسلامي در تاريخ تاكيد و خاطرنشان كرد: نگاه دقيق مركز به تاريخ و بررسي زواياي مختلف آن توانست مانع هرگونه تحريفي در تاريخ انقلاب شود. 

وي بر تاثيرگذاري‌هاي مركز انقلاب اسلامي از زمان تشكيل اين نهاد اشاره كرد و گفت: اشاعه فرهنگ خاطره‌نويسي، خاطره‌خواني و خاطره گويي و تربيت پژوهشگران زبده تاريخي از كارهاي ديگري است كه اين نهاد انجام داده است. 

پورمحمدي با بيان اين كه در حال حاضر مركز اسناد انقلاب اسلامي نيازمند گشايش فصل جديدي از فعاليت است، گفت: در حال حاضر تاريخ باستان نيازمند پژوهش و تحقيق است و بهتر است كه كارهايي در اين باره نيز انجام شود. چرا كه همه منابعي كه از تاريخ باستان در ايران وجود دارد همگي محصول پژوهش‌هاي ديگران است و ايران در اين خصوص كارهاي نويي انجام نداده است. 

پورمحمدي در عين حال بر ضرورت انتشار كتاب‌ براي افرادي كه در آن سوي مرزهاي ايران زندگي مي‌كنند تاكيد كرد و گفت:اين مركز تاكنون براي داخل كار كرده است در حالي كه براي جلوگيري از انتشار مطالب تحريف شده و كذب مخالفين جمهوري اسلامي لازم است كتاب‌هايي با زبان‌هاي ديگر در اين مركز منتشر شود. 

وي همچنين از مركز اسناد انقلاب اسلامي خواست برخي از كتاب‌هايي كه تاكنون در اين مركز انتشار يافته را به زبان‌هاي رايج دنيا از جمله انگليسي، فرانسه، عربي و... ترجمه كند و به فعاليت‌هاي خود جنبه بين‌المللي بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها