چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۶
گنبد سبز مشهد؛ شرحي از كرامات محمد مومن مشهدي

شرح زندگاني و كرامات شيخ محمد مومن مشهدي كه آرامگاه وي به گنبد سبز در شهر مشهد مقدس معروف است، در كتابي با عنوان «گنبد سبز مشهد» به قلم مهدي قرباني منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با هدف معرفي بناي آرامگاه شيخ محمد مومن مشهدي و شخصيت مدفون در آن به تمامي ملت ايران و گردشگران غير ايراني تهيه و تنظيم شده است.

متن كتاب حاضر به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي در يك جلد منتشر شده است و مي‌تواند مرجعي معتبر براي دانشجويان تاريخ و باستان‌شناسي باشد و براي كارهاي پژوهشي و علمي استفاده شود.

در بخشي از مقدمه اين كتاب نوشته شده است: «به دليل شبهات و نقل قول‌هاي فراوان در كتاب‌ها و مقالات گوناگون درباره شخصيت مدفون در بقعه "گنبد سبز مشهد" كه امروزه با گذشت زمان دچار تحولات و تغييرات بسياري شده است، دلايل و اطلاعات بسياري از سوي نويسنده اثر جمع‌آوري شد كه ثبت و ضبط آن در شناسايي هويت مدفون در آرامگاه مي‌تواند رافع موارد عاري از حقيقت باشد. با اين وصف درباره احوالات مرحوم شيخ محمد مومن مشهدي كه "گل حضرت محمد(ص)" نيز خطاب مي‌شود، صورت گرفت.»

از منابعي كه براي تنظيم اين اثر از آنها استفاده شده است، مي‌توان به «راهنماي خراسان» اثر دكتر علي شريعتي، «كليات جغرافياي طبيعي و تاريخي ايران» نوشته عزيزالله بيات، «قصص‌الخاقاني» به قلم ولي‌قلي‌بن داودقلي شاملو و «نشان از بي‌نشان‌ها» اثر علي مقداد اصفهاني اشاره كرد.

چاپ نخست كتاب «گنبد سبز مشهد» از سوي انتشارات قاف مشهدالرضا(ع) در شمارگان 3000 نسخه، 64 صفحه و بهاي 18000 ريال روانه بازار نشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها