سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۲
نفس دموكراسي در آمريكا به شماره افتاده است

با گذشت کمتر از شش ماه از ورود «باراک اوباما» به کاخ سفید ، یک سناتور آمریکایی در کتابی تازه، سیاست‌های او را جهت‌گیری به سمت سوسیالیسم در آمریکا معرفی کرده که در نهایت منجر به مرگ آزادی خواهد شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از واشنگتن تایمز، سناتور «جیم دمیت» سناتور جمهوری خواه ایالات کارولینای جنوبی در کتاب جدید خود با عنوان «نجات آزادی : ما می توانیم سقوط آمریکا در سوسیالیسم را متوقف کنیم» ، ضمن نقد جدی 
سیاست‌های دولت جدید آمریکا، یک برنامه اقدام برای جلوگیری از حرکت آمریکا به سمت سوسیالیسم ارایه کرده است.

دمیت نه تنها به تعبیر خودش حرکت آهسته آمریکا به سمت سوسیالیسم را افشا کرده، بلکه نتیجه نهایی این حرکت را «مرگ آزادی » دانسته است. وي معتقد است که در دوران حضور دولت کنونی آمریکا در قدرت، هیچ چیز بیش از آزادی در معرض خطر نیست.

او می‌نویسد : « جرالد فورد » رییس جمهور اسبق آمریکا
می‌گفت دولتی که آنقدر گشاده دست باشد که همه چیز به شما بدهد، به همان اندازه هم شکم برآمده‌اي دارد که ترجيح مي‌دهد همه چیز را از شما بگیرد.

نویسنده کتاب «نجات آزادی» ادامه می‌دهد :  توماس جفرسون در اوایل قرن نوزدهم نوشت وقتی شما از کسانی که مایل به کار کردن هستند می‌ستانید و به کسانی که نمی‌خواهند کار کنند می‌دهید، نفس‌های دموکراسی به شماره می‌افتد. جفرسون همان وقت دولت فعلی آمریکا را پیش بینی کرده بود.

دمیت از « آواز فریبنده سوسیالیسم» در آمریکا سخن می‌گوید و می‌نویسد :« افسوس که امکان مقاومت در مقابل این آواز فریبنده وجود ندارد، زیرا نوای آن شیرین و غزل آن مایه تسلی است، ولی همانطور که در اودیسه آمده، همه کسانی که تسلیم نوای شیرین آن شوند، محکوم به نابودی‌اند.»

کتاب «نجات آزادی : ما می توانیم سقوط آمریکا در سوسیالیسم را متوقف کنیم» در 314 صفحه توسط انتشارات «فیدلیس بوکس» منتشر شده و قیمت آن 26 دلار و 99 سنت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها