دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۵
«امام علی(ع)؛ عدل و تعادل»

همزمان با فرارسيدن ايام و مناسبت‌هاي مذهبي ماه رجب، كتاب «امام علی(ع)؛ عدل و تعادل» نوشته محمد حكيمي از سوي انتشارات دليل ما تجديد چاپ مي‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل ما ضمن بيان اين موضوع اظهار داشت: اين كتاب با محور تبيين عدالت اسلام به تبيين نگرش‌ها و اقدامات نخستين امام شيعيان، حضرت علي(ع)، در طول زندگي مبارك ايشان مي‌پردازد. 

وي افزود: در بخشي از اين نوشتار آمده است؛ «امام‌ علي(ع)، معيارهاي‌ عدالت‌ را نيك‌ شناخت و با ژرفترين‌ واژه‌ها و جمله‌ها آن‌ را بازگفت و در عينيت‌ زندگي خويش‌ ـ با همه فراز و نشيب‌ها ـ آن‌ را به‌ پيدايي‌ آورد. او لحظه‌اي‌ و ذره‌اي‌ از ميزان‌ عدل‌ فاصله‌ نگرفت، حتي‌ در ميدان‌ جنگ‌ و با دشمن‌ترين‌ دشمنان. او با قاتل‌ خويش‌ به‌ عدالت‌ رفتار كرد و سرانجام‌ هستي‌ خويش‌ در اين‌ راه‌ نهاد و خود شهيد عدالت‌ گشت. چنين‌ چهره‌اي‌ در سراسر تاريخ‌ انسان، علي(ع) بود.» 

مسعودي تصريح كرد: با توجه به محتواي اين كتاب مي‌توان گفت كه امام‌ علي(ع)، به‌ عدل‌ و عدالت‌ به‌عنوان‌ قانوني‌ عام‌ و فراگير و سنتي‌ تغييرناپذير در جهان‌ خلقت‌ مي‌نگريست و آن‌ را در اجتماعات‌ بشري‌ و در نظام‌ تشريع، ضرورتي‌ تخلف‌ناپذير مي‌شناخت و بر ضرورت‌ هماهنگي‌ دو نظام تكوين‌ و تشريع، تاكيدهايي‌ اصولي‌ داشت تا حدي كه مذهب‌ و مكتب‌ او، مكتب‌ عدل‌ و عدالت‌ شناخته‌ شده‌ است.

وي يادآور شد: اين اثر دربردارنده بخش‌هاي گوناگوني با عنوان عدل‌ در نظام‌ تكوين‌، عدل‌ در نظام‌ تشريع‌، عدل، تعادل‌ و كيان‌ فردي، عدالتي‌ فراگير، ظلم‌ستيزي، امام؛ ميزان‌ در جامعه‌ و قاطعيت‌ در اجراي‌ عدالت‌ و موضوع شيوه‌هاي‌ عدل‌ ستيزي‌ است. 

چاپ چهارم كتاب «امام علی(ع)؛ عدل و تعادل» از سوي انتشارات دليل ما قم در 192 صفحه، قطع رقعي و بهاي 14000 ريال به زودي روانه بازار كتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط