دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۴
نشر ایران به «این روشنای نزدیک» رسید

مجموعه سه جلدی «این روشنای نزدیک» با آثاری از شاعران و نویسندگان جوان و نوقلم که آثارشان را برای شرکت در جایزه ادبی ایران ارسال کرده بودند منتشر شد. در این کتاب ده‌ها نمونه اثر به همراه معرفی مختصر پدیدآورنده آن‌ها منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه سه جلدی «این روشنای نزدیک» در مجموع در ۶۹۱ صفحه، توسط انتشارات سخن گستر روانه کتاب‌فروشی‌های ایران شده است.

هر صفحه از هریک از مجلد‌های این کتاب به ذکر شرح‌حال مختصری از یک نویسنده یا شاعر جوان یا نوقلم اختصاص یافته و در صفحه مقابل، نمونه‌ای از آثار او، به صورت شعر یا داستان کوتاه منتشر شده است.

آثار این مجموعه برای شرکت در جایزه ادبی ایران به دبیرخانه این جایزه ارسال شده بودند که مسولان این جایزه ادبی، گزیده‌ای از آن‌ها را برای انتشار در مجموعه «این روشنای نزدیک» برگزیده‌اند.

«جایزه ادبی ایران» به همت چندتن از جوانان فعال در مشهد راه‌اندازی شده است.

محسن سراجی، دبیر این جشنواره ادبی و گردآورنده آثار این کتاب، در یادداشت مختصری که برای آن تحریر کرده نوشته است: «این روشنای نزدیک یک میهمانی است و شما که الان دارید این خطوط را می‌خوانید مهیمان هستید. میهمان داستان‌نویسان و شاعران جوان ایرانی. ببخشید. بضاعتمان همین است. اگر تاریکیم؛ ایمان داریم به این روشنای نزدیک».

وی در گفت‌و‌گو با «ایبنا»، هدف انتشار این کتاب‌ را حمایت از نویسندگان جوان دانست و گفت: این نویسندگان و شاعران آینده ادبیات فارسی هستند. باید به آن‌ها فرصت داد تا استعداد‌های خود را کشف کنند. جایزه ادبی ایران انتظار دارد انتشار آثار این شاعران و نویسندگان در قالب کتاب، باعث شود این افراد نویسندگی را جدی گرفته و انگیزه بیش‌تری برای ادامه این راه، در خود بیابند.

این نویسنده که پیش‌تر مجموعه مشابهی با نام «برای روز مبادا» منتشر کرده است ادامه داد: در انتشار کتاب قبلی از آثار شاعران و نویسندگان جوان به هدف خود رسیدیم. کتاب «برای روز مبادا» هم‌اکنون چند بار تجدید چاپ شده است و برخی از افرادی که آثارشان در آن مجموعه منتشر شد، هم‌اکنون برای ارتقای توانایی‌ها و استفاده از استعدادهای خود بیش‌تر می‌کوشند. برخی از این شاعران و نویسندگان جوان هم‌اکنون در دوره‌های حرفه‌ای برای یادگیری نویسندگی ثبت‌نام کرده‌اند و از استادان حرفه‌ای کمک می‌گیرند.

وی همچنین انتشار مجموعه «این روشنای نزدیک» را شاهدی بر موفقیت «جایزه ادبی ایران» در اهداف خود دانست و ادامه داد: اعتقاد دارم انتشار این حجم اثر ادبی به عنوان خروجی یک جایزه ادبی نوپا، می‌تواند شاهدی باشد بر ادعای دست‌یابی برگزارکنندگان این جایزه ادبی به اهداف خود.

همچنین مسوولان جایزه ادبی ایران ۶ جلد کتاب دیگر از آثار منتخب این جایزه ادبی را منتشر کرده‌اند.

این ۶ جلد کتاب عبارتند از: «نیمی از یک خیابان بلند»، «کسی انگار دارد در باد می‌نوازد»، «راز کوچه‌های آجری»، «پیاده تا افق»، «اینجا خبری نیست» و «آوازهایی که باد برد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها