چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۰
سوگنامه چهارده معصوم(ع) منتشر شد

چاپ نخست كتاب «سوگنامه چهارده معصوم(ع) سوگ سروده‌ها و مراثي در شعر فارسي» تاليف محمد صحتي سردرودي از سوي انتشارات پرتو خورشيد منتشر و روانه بازار نشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر كه در ادامه كتاب چهارده ‌معصوم(ع) تهيه و تاليف شده، شامل سوگنامه آن بزرگواران است كه از منظر شاعران و سخن‌‌سنجان به زندگاني معصومان(ع) از ولادت تا شهادت مي‌پردازد. 

در اين كتاب، چهارده معصوم(ع) ـ ‌يعني انسان‌هاي كامل و برگزيده خدا و خلق ‌‌ـ از منظر شاعران و سخن‌سنجان شناسانده مي‌شوند. شناختن و شناساندن انسان‌هاي كامل در عين اين كه لازم و مفيد به حساب مي‌آيد، كاري بس دقيق و دشوار نيز است كه گاهي كم دقتي، شاعر و نويسنده را به بيراهه مي‌برد و اين انحراف ناخواسته به تحريف‌هاي گوناگون دامن مي‌زند. البته عوامل بسياري در اين تحريف‌ها دخيلند و اين كتاب در مقدمه تنها به برخي از آنها كه امروز هم در ميان شاعران و نويسندگان و گويندگان مذهبي رواج دارند، پرداخته‌ است. 

در انتهاي اين اثر، فهرست اشعار و فهرست شاعران نيز درج شده است. 

چاپ نخست كتاب «سوگنامه چهارده معصوم(ع) سوگ سروده‌ها و مراثي در شعر فارسي» در شمارگان 2000 نسخه، 575 صفحه و بهاي 70000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها