دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۰
آگاممنو نیزم، نمايشي اقتباسي از اساطير

نمایش آگاممنو نیزم به نویسندگی و کارگردانی محمد میر علی اکبری از ابتدای خرداد ماه در تالار خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر روی صحنه است.

محمد میر علی اکبری نویسنده و کارگردان تئاتر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،گفت: بعد از دو سال ونیم دور بودن از تئاتر و آخرین اجراي  "هملت ماشین" در خانه هنرمندان فرصتی پیش آمد که نمایش آگاممنونیزم را بر روی صحنه بیاورم.       

وی ادامه داد:آگاممنونیزم اقتباسی خاص و آزاد از اساطیر یونان است، این بار تروا ،آگاممنون فرمانده کل قوای یونان،فرزندانش،خون وانتقام اساطیر یونان خدایانش،سردارانش وقربانیانش بعد از 2500 سال هنوز زنده و پر حرف  هستند. 
 
میر علی اکبری اضافه کرد:تا وقتی انسان نفس مي كشد اساطیر به قوت خود باقي هستند،صورت عوض می شود ولی سیرت حتی در کنج خانه ها، آشپزخانه و همه جا  نفس می کشد. 

وی با اشاره به اینکه هزاره سوم آغاز شده ولی هنوز جنگ در گوشه کنار این پنج قاره فریاد می کند،گفت: کاساندر،دختر پریام، شاهزاده تروا از2500 سال پیش همواره در حال پیشگویی است او تا ده هزار دیگر نیز هشدار خواهد داد و آژیر قرمز می کشد ولی هیچ گوشی بدهکار آینده بینی کاساندر نیست. بشریت محکوم است که تا ابد هشدارهای کاساندر را باور نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها