شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۹
دانشنامه امام(ره) در پایگاه حوزه به‌روز رسانی شد

همزمان با بیستمین سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، دانشنامه امام خمینی(ره) با طبقه‌بندی 1500 مطلب، به همت محققان پایگاه «حوزه ‌نت» به‌روز رسانی شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه(نورسافت)، سید علی طباطبایی، مدیر اجرایی پایگاه حوزه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این دانشنامه علمی و پژوهشی در قالب 95 نمایه شامل 22 نمایه اصلی و 73 نمایه فرعی در اختیار تمامي علاقه‌مندان و کاربران قرار می‌گیرد. 

طباطبایی افزود: این دانشنامه با موضوع حضرت امام خمینی(ره) در موضوعات گوناگون علمی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و... مطالب خواندنی خود را به صورت مقاله، گزيده کتاب، پرسش و پاسخ، چکيده پايان نامه و ... ارایه می‌کند.

وی به نمایه‌های اصلی این دانشنامه اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) زندگینامه و خانواده، ویژگی­های فردی و رفتاری امام خمینی(ره)، مقام علمی امام خمینی(ره)، امام خمینی(ره)، حكومت اسلامی و انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و مرجعیت، از نمایه‌های اصلی این دانشنامه‌اند.

مدیر اجرایی پایگاه حوزه تصریح کرد: امام خمینی(ره) و سیاست، امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای، اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام خمینی(ره)، امام خمینی(ره) و مردم، امام خمینی(ره) و زنان، امام خمینی(ره)؛ حوزه و دانشگاه، امام خمینی(ره)؛ هنر و فرهنگ، از دیگر نمایه‌های اصلی این دانشنامه محسوب می‌شوند.

طباطبایی به نمایه‌های امام خمینی(ره)، وحدت ملی و انسجام اسلامی و ارتحال امام خمینی(ره) وصیت‌نامه ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) از منظر دیگران، امام خمینی(ره) در آیینه پرسش‌ها، ویژه نامه‌های امام خمینی(ره) در مجلات، از جمله نمایه­های خواندنی این دانشنامه به شمار مي‌روند.

مدیر اجرایی پایگاه حوزه در زمینه نمایه‌های فرعی این دانشنامه اشاره گفت: زندگینامه امام خمینی(ره)، امام خمینی(ره) و خانواده، امام خمینی(ره) و فرزندان، نامه‌های خانوادگی امام خمینی(ره)، امام خمینی(ره) و برادر، امام خمینی(ره) و خاطرات، امام خمینی(ره) و مرجعیت، امام خمینی(ره) و ولایت فقیه، امام خمینی(ره) و خبرگان، از جمله نمایه‌های فرعی دانشنامه امام خمینی(ره) هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://www.hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx&id  از مطالب این دانشنامه استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها