سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵
«جبران خسارت بزهدیده» در راه است

بررسي اهداف و چالش‌هاي جبران خسارت‌ها از سوي نهادهاي دولتي در كتاب «جبران خسارت بزه دیده به هزینه دولت و نهادهای عمومی» اثر تأليفي دکتر احمد حاجی ده آبادی از سوي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زودي منتشر مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، زهره غلامي، كارشناس روابط عمومي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن بيان اين خبر، اظهار داشت: بحث اصلي اين کتاب يعني «جبران خسارت بزهديده»، تبيين یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که از یک سو دولت و دولتمردان را به خود مشغول کرده است و از سوی دیگر دانشمندان و اندیشمندان به عناوين مختلف آن را توصیه می‌کنند. 

وي افزود: این کتاب دربر دارنده چهار بخش است. بخش اول در دو فصل به مفهوم‌شناسی، قلمرو بحث و جایگاه جبران خسارت بزهدیده در سیاست جنایی اختصاص دارد. 

غلامي تصريح كرد: بخش دوم اين اثر با عنوان «از جبران خسارت بزهدیده توسط بزهکار تا جبران دولتی خسارت بزهدیده» شامل سه فصل است و درباره مبانی، ماهیت و اهداف مسوولیت بزهکار در جبران خسارت بزهدیده و اصول و شرایط حاکم بر این جبران بحث می‌كند(فصل اول)؛ سپس به بررسی ضرورت وجود دیگر نهادهای جبران‌کننده خسارت که عبارت از دولت و نهادهای عمومی است، مي‌پردازد(فصل دوم)؛ در نهایت درباره پیشینه، اهداف و چالش‌های فراروی جبران دولتی خسارت مباحثي طرح مي‌شود(فصل سوم). 

وي يادآور شد: بخش سوم که به نوعی مهم‌ترین بخش کتاب به شمار می‌رود، به مبانی، اصول و شرایط حاکم بر جبران دولتی خسارت می‌پردازد. در فصل اول و دوم اين بخش به ترتیب از «مبانی حقوق» و «مبانی و ادله فقهی» سپس از «اصول و شرایط حاکم بر این جبران» در فصل سوم صحبت شده است. 

كارشناس روابط عمومي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره آخرین بخش اين كتاب اظهار داشت: بخش آخر منابع قانونی جبران دولتی خسارت در ایران و انگلستان را عنوان مي‌كند. در پایان نیز ضمن بیان خلاصه مطالب و پیشنهادهای مؤلف، ترجمه طرح جبران خسارت صدمات کیفری 2001 به عنوان ضمیمه ارايه مي‌شود. 

چاپ اول كتاب «جبران خسارت بزهدیده به هزینه دولت و نهادهای عمومی» در شمارگان 2500 نسخه، 544 صفحه و بهاي 60000 ريال به زودي منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط