دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۸
«نگاه سوم به جبر و اختیار» در گام سوم

نگاهي متفاوت به نظريات گوناگون متفكران در زمينه جبر و اختيار انسان و حدود آن در كتابي با نام «نگاه سوم به جبر و اختيار» اثر محمدحسن قدردان قراملكي به زودي از سوي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي تجديد چاپ مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، زهره غلامي، كارشناس روابط عمومي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: این کتاب با اشاره به پيشينه جبر و اختيار و داستان آدم و حوا، نظريه‌هاي گوناگون در زمينه جبر و اختيار را در اديان مختلف بررسي مي‌كند.

وي افزود:‌ اين كتاب كه از سه بخش اصلي با عنوان‌هاي «انسان و اختيار»، «انسان و جبر» و «جبر و اختيار در كتاب و سنت» تشكيل شده است، به ارايه تعريف و نظريات گوناگون متفكران از آزادي و فعل اختياري و ملاك آن مي‌پردازد.
 
كارشناس روابط عمومي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي تصريح كرد: هريك از بخش‌هاي اين نوشتار در فصل‌هاي گوناگون به مباحثي نظير هندويسم، آيين زرتشت، فلسفه يونان باستان، عصر جاهليت و اعتراف برخي مستشرقان بر تاثيرپذيري از مسلمانان، رهيافت‌هاي گوناگون به اختيار، نظر اماميه، مساله جبر و اختيار در قرآن و روايات اختصاص دارد.

 اين اثر براي نخستين بار سال 1384 در 398 صفحه توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي منتشر شد.

از اين نويسنده پيش از اين كتاب‌هاي آیین خاتم، جهنم چرا؟، قرآن و سکولاریسم، کلام فلسفی، تحلیل عقلانی از آموزه های دینی، پاسخ به شبهات کلامی؛ خداشناسی، آزادی در فقه و حدود آن و كتاب اصل علیت در فلسفه و کلام؛ تحلیلی از نظریات متفکران و فیزیکدانان غرب و متکلمان اسلامی چاپ و منتشر شده است.

چاپ سوم كتاب «نگاه سوم به جبر و اختیار» در شمارگان 2000 نسخه، ۳۹۸ صفحه، قطع رقعی و بهاي 40000 ريال به زودي روانه بازار كتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها