دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۰
تجديد چاپ «تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای اسلامی»

نتايج تحقيقات و بررسي‌هاي برون‌مرزي و داخلي «تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای اسلامی» در كتابي با همين عنوان تأليف دکتر محمدباقر حشمت‌زاده از سوي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به زودي تجديد چاپ مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، زهره غلامي، كارشناس روابط عمومي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در این کتاب با دو متغیر روبه رو هستیم.؛ انقلاب اسلامی ایران به عنوان متغیر مستقل و کشورهای مسلمان، متغیر وابسته‌اند. دغدغه کتاب حاضر اين است که تأثیرات متغیر مستقل را در متغیرهاي وابسته شرح و اثبات كند.

وي افزود:‌ بر اساس مضامين اين اثر، انقلاب اسلامی ایران به عنوان موضوعي علمی و پژوهشی با انگیزه‌های مختلف و از زوایای متفاوتی طی ربع قرن مورد بحث و بررسی قرار گرفته و حاصل آن به صورت انبوهی از كتاب‌ها و مقالات، چاپ و منتشر شده است. در این میان تحقیقات و كتاب‌هاي برون مرزی، سهم بسیار بیشتری از فعالیت‌های درون مرزی داشته‌اند.
 
غلامي يادآور شد: این کتاب دارای طرح تحقیق، مقدمه، هفت فصل و جمع‌بندی است. از عناوين فصل‌هاي اين نوشتار مي‌توان به «انقلاب اسلامی و کشورهای عربی آسیا»، «انقلاب اسلامی و کشورهای عربی آفریقا»، «انقلاب اسلامی و کشورهای آفریقای سیاه» و «انقلاب اسلامی و کشورهای افغانستان و آسیای مرکزی» اشاره كرد.
 
كارشناس روابط عمومي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي گفت:‌ مباحث «انقلاب اسلامی و ترکیه»، «انقلاب اسلامی و کشورهای شبه قاره هند»، «انقلاب اسلامی و کشورهای جنوب شرقی آسیا» و «جمع بندی و نتیجه گیری» از ديگر عنوان‌هاي اين كتاب به شمار مي‌روند. 

وي متذكر شد: همان‌گونه كه در بخشي از معرفي اين اثر آمده است؛ «فصول هفت‌گانه ماهیتی جغرافیایی دارند. در واقع به لحاظ مشترکات جفرافیایی و فرهنگی، جهان اسلام به هفت منطقه تقسیم و مطابق منابع و مدارک گردآوری شده، بازتاب انقلاب اسلامی در هر حوزه مورد تجزیه و تحلیل واقع شده و استنتاج به عمل آمده است. در هر منطقه نیز با توجه به میزان مدارک، کشورهایی به طور خاص مورد بررسی واقع شده و تأثیر انقلاب اسلامی در آن جا مورد توجه قرار گرفته است.» 

چاپ چهارم كتاب «تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای اسلامی» در شمارگان 2500 نسخه، ۳۳۳ صفحه، قطع رقعی و بهاي 35000 ريال به زودي روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط