پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۰
حضرت بقيه‌الله(عج)، کتابي از سروش

كتاب «حضرت بقيه‌الله(عج)» به قلم آيت‌الله استاد محمد شجاعي از سوي انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نوشتار حاضر از بررسي معناي بقيه‌الله آغاز و به ميلاد، امامت، رجعت و ياران وي ختم شده است.

اين اثر حاوي شش فصل است كه فصول آن شامل شناخت حضرت مهدي(عج)، غيبت كبري، امام مهدي(عج) از منظر اهل سنت، عصر ظهور، رجعت و عرض اخلاص، اطاعت و عشق است.

در فصل سوم اين كتاب با عنوان «امام مهدي(عج) از منظر اهل سنت» آمده است: «عبدالله بن‌ عمر گويد، رسول خدا(ص) فرمود: خروج مي‌كند مهدي(عج) در حالي كه بر بالاي سرش فرشته‌اي ندا مي‌كند: اين است مهدي(عج) پس از او تبعيت كنيد.»

در قسمتي از كتاب درباره علل رويگرداني از امام زمان(عج) آمده است كه در زمان ظهور عده‌اي با او موافق و گروهي با او مخالف‌اند. در ميان مخالفان برخي پيش از ظهور با او دشمن بوده‌اند و بعضي نيز پس از خروج و قيام او، در برابرش مي‌ايستند.

به نوشته شجاعي، در اين باره روايات فراواني وجود دارد كه از جمله عبدالله بن عطا مي‌گويد: «از امام باقر(ع) پرسش نمودم هنگامي كه قائم(عج) قيام مي‌فرمايد به كدام روش در ميان مردم پيش مي‌رود؟ حضرت فرمود: آنچه از قبل از او رايج بوده است، از ميان مي‌برد و چنانكه رسول خدا(ص) چنين كرد و اسلام را به صورت استيناف مي‌كند(يعني اسلام را به همان صورت ناب و اصيلي كه داشته عرضه مي‌فرمايد.)»

كتاب «حضرت بقيه‌الله(ع)» در شمارگان 2000 نسخه، 216 صفحه و بهاي 25000 ريال از سوي انتشارات سروش منتشر شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط