چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱
پيمان منتظران؛ آشنايي با ياران ولي‌عصر(عج)

مسوول بخش پژوهش انتشارات مسجد مقدس جمكران گفت: ويژگي‌ها و خصوصيات اصحاب و ياران حضرت ولي‌عصر(عج) در كتاب «پيمان منتظران» به قلم احمد سعيدي به زودي منتشر مي‌شود.\

اميرسعيد سعيدي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد:‌ اين كتاب حاوي پنج فصل است كه از جمله عناوين آن مي‌توان به معاني و مراحل بيعت، بيعت در روايات و ادعيه و موارد بيعت در صدر اسلام اشاره كرد.

وي ادامه داد:‌ همچنين اصحاب و ياران امام زمان(عج) و بيع‌ نامه ياران مهدي نيز عناوين دو فصل پاياني كتاب را تشكيل داده‌اند. 

سعيدي درباره فصل آخر اين كتاب يادآور شد: سند بيعت‌نامه، متن بيعت‌نامه و مواردي كه باعث قطع بيعت با امام زمان(عج) مي‌شود، در اين بخش بررسي شده است.

وي تاكيد كرد: براي نمونه افرادي كه با حضرت مهدي(عج) عهد مي‌بندند، به مسايلي خاص پايبندند. سند بيعت‌نامه با امام زمان(عج) توسط مرحوم سيد‌بن‌طاووس از علماي شيعه كه به زيارت امام زمان(عج) نايل شده بودند، در كتابي آورده شده است.

مسوول بخش پژوهش انتشارات مسجد مقدس جمكران با اشاره به اين كه مشخصات ياران حضرت مهدي(عج) تعداد و ويژگي‌هايشان در حديثي از حضرت مهدي(عج) نقل شده، گفت: اين بيعت‌نامه حاوي پرهيز از دزدي‌ و سرقت، زنا،‌ قتل، هتك حرمت و دشنام است .

وي در پايان خاطرنشان كرد: كتاب «پيمان منتظران» در شمارگان 3000 نسخه و قيمت 12000 ريال به زودي از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط