پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۷

نمایشنامه «انسان‌ها درجریان کار» نوشته «هنریته دوسه» نویسنده جوان آلمانی جایزه ادبی «رتز هوفر» سال 2009 اتریش را دريافت كرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش ، این جایزه ادبی که هر سال از سوی دانشگاه «فرانتسن» اتریش اهدا می‌شود، 4000 یورو ارزش دارد و به بهترین نمایشنامه شرکت کننده در این مسابقه تعلق مي‌گيرد.

«هنریته دوسه» نویسنده 34 ساله آلماني كه عنوان برنده امسال را از آن خود كرد، در «هاله» متولد شده و در لایپزیگ و برانشوایگ بزرگ شده است، از سال 2006 به عنوان نمایشنامه‌نویس و نویسنده در برلین فعالیت می‌کند.

نمایشنامه او با نام «انسان‌ها در جريان كار» به خاطر پرداختن به موضوع‌هاي مهم زندگی مدرن و ارائه نگاهي سياسي، از سوي هیات داوران به عنوان اثر برتر برگزیده شد.

نمایشنامه‌نویسان شرکت کننده در این رقابت می‌توانند برای تبدیل اثرشان به فیلم یا تاتر از مشورت و حمایت کارشناسان مسابقه به صورت رایگان استفاده کنند.

برندگان این مسابقه همچنین این شانس را پیدا می‌کنند تا اثرشان را در مراکز تاتری جهان به روی صحنه ببرند.

از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به «گرهیلد اشتاین بوخ» ، «یوهانس شرتل» ، «اوالد پالمت شوفر» و «کریستین وینکلر» اشاره کرد.

گفتنی است هیات داوران امسال 12 اثر را در بخش نهايي داوري كردند و از میان آثار نویسندگان آلمانی و اتریشی، اثر «هنریته ‌دوسه» نویسنده جوان آلمانی را به عنوان اثر برنده برگزيدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها