چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۲
«فاطمه حبيبي‌زاد» اولين زن نقال تجليل مي‌شود

فاطمه حبيبي‌زاد- اولين زن نقال ايران معروف به گردآفريد، فردا (پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت) در آستانه سالروز بزرگداشت فردوسي تجليل مي‌شود._

حبيبي‌زاد به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين تجليل به دليل سال‌ها تدريس شاهنامه به زبان ساده به دانش‌آموزان از سوي انجمن فرهنگی بیستون و همياري گنجينه نقش جهان در سومين يادواره بزرگداشت فردوسي انجام مي‌گيرد.

به گفته وي، اين مراسم تحت عنوان تجليل از اولين بانوي نقال فردا پنجشنبه 24 اردیبهشت ساعت 16 در سالن سينماي كاخ نياوران برگزار خواهد شد.

حبيبي‌زاد افزود: در اين مراسم درباره تجربيات چند ساله آموزش شاهنامه به زبان ساده به شيوه نقالي به دانش‌آموزان سخنراني خواهم كرد.  
 
كتاب «آفرين آفرينش» به قلم حبيبي‌زاد كه به حکمت و راز و رمز نهفته در جشن‌های کهن ملی، گنجینه‌های مکتوب کهن ایران باستان، سرودها، نیایش‌ها، افسانه‌ها، اسطوره‌ها، آثار حکیمان و شاعران می‌پردازد نيز براي نخستين بار از سوي انتشارات ايرانشناسي در بيست و دومين نمايشگاه كتاب عرضه شده. 

مرشد ترابی از نقالان باسابقه ایران سال‌ها پیش با هديه عصای نقالی خود به حبیبی‌زاد به عنوان اولین بانوی نقال ایران، لقب گردآفرید را به وی داد و از آن پس او در مراسم و جشنواره‌های فرهنگی هنری ایران برنامه‌های مختلف اجرا کرده است. وي در طول سال‌ها فعالیت، گروه سنی کودک و نوجوان را نیز وارد عرصه نقالی شاهنامه کرده است. 

انجمن فرهنگی بیستون در دو دوره گذشته یادواره بزرگداشت فردوسی از شهرام ناظری و بهروز غریب‌پور تجلیل کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها