شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۰

کشف نامه‌ای منتسب به چارلز داروین در میان قفسه‌های قدیمی کتابخانه‌ای در استرالیا توسط کارمندان آن کتابخانه پيدا شده است كه اطلاعات جدیدی از داروین ارائه مي‌كند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ای.بی.سی، «والری سیترز» کارمند کتابخانه دولتی استرالیای جنوبی در حین وارسی کتاب‌های این کتابخانه، نامه‌ای از «چارلز داروین» پدر تئوری تکاملی و طبیعت‌گرای سرشناس کشف کرد.

خانم سیترز می‌گوید :«در حال وارسی کتاب‌های یک قفسه بودم که یک کتاب توجه من را به خود جلب کرد و زمانی که داخل کتاب را باز کردم امضای داروین را پای یک نامه دیدم».

سیترز می‌گوید: داروین در این نامه به این موضوع توجه داشت که آنچه او در کتاب‌هایش بیان می‌كند ممکن است با مقاومت برخی مردم مواجه شود. او درباره این موضوع حساس بود و من فکر می‌کنم که به همین خاطر بود که مدت بسیار زیادی طول کشید تا او تئوری خود را منتشر کند.

«تام فریم» مورخ و پژوهشگر افکار داروین معتقد است: کشف این نامه واقعه‌ای مهم در بررسی افکار داروین به شمار می‌رود، زیرا اطلاعات جديد درباره مردی ارائه مي‌كند که بسیاری از مردم را در طول چندین دهه به خود جلب کرده بود.

از آنجا كه امسال دويستمين سال تولد داروين است، اطلاعات جديد درباره او استقبال محققان و پژوهشگراني كه خود را براي برگزاري بزرگداشت او آماده مي‌كنند به همراه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها