شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷
«اين هم بهار» روايت روزهاي زمستاني است

«اين هم بهار» عنوان يكي از تازه‌ترين آثار داستاني «محمدرحيم اخوت» است كه اواخر زمستان سال گذشته(87) از سوي نشر«آگاه» روانه بازار كتاب شده است. اين كتاب دربرگيرنده 9 داستان كوتاه است كه همه آنها در زمستان سال 86 خلق شده‌اند. اين كتاب در نمايشگاه 22 ارايه مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «اين هم بهار»، مجموعه داستاني از محمدرحيم اخوت است كه اواخر سال گذشته (87) از سوي انتشارات «آگاه» روانه بازار شده است. 

اين كتاب از 9 داستان كوتاه تشكيل شده است كه هر كدام در حال و هوايي متفاوت خلق شده‌اند.

داستان‌هاي مجموعه داستان «اين هم بهار» در فضاهايي متفاوت نسبت به آثار ديگر اين نويسنده به نگارش در آمده‌اند و يكي از ويژگي‌هاي مشترك اين داستان‌ها آن است كه همگي آنها در سال 86 نوشته شده‌اند. آخرين داستان اين مجموعه «كليد» نام دارد و به سردرگمي‌هاي زني می‌پردازد كه احساس مي‌كند آرزوهايش را گم كرده است. 

قهرمان اخوت در داستان «كليد» زني است كه تجربه زندگي مشترك را بي هيچ گونه عشقي مي‌پذيرد و چند سال پس از ازدواج، تجسم كاذبي از دست نيافته‌هاي خود را در زندگي با مرد ديگري كه چندان تمايلي به رودر‌رويي واقعي با جريان زندگي ندارد و خوشي‌هاي زندگي را باديدگاهي متفرعنانه مي‌نگرد، جست‌و‌جو مي‌كند.
 
بخشی از داستان «كليد» اين گونه نوشته شده است:
«شيدا درست به ياد نمي‌آورد آن يازده سال را چگونه گذرانده. در خوابي مثل نا اميدي صرف؛ يا در نا اميدي سياهي همچون كابوس يا بختكي كه افتاده بود روي نفس؛ و عاقبت وادارش كرد به همان نفس‌هاي كوتاه و نصفه نيمه بي كه مي توانست بكشد راضي باشد.» 

«اين هم بهار» 168 صفحه است و به شمارگان 2200 از سوي نشر «آگاه» روانه بازار كتاب شده است.

اين كتاب كه طرح جلد آن را «بيژن صيفوري» انجام داده است، با قيمت 2600 تومان در بیست و دومین نمایشگاه کتاب تهران به فروش مي‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط