سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۶
«سعدي، از پندار تا واقعيت» بررسي مي‌شود

دومين درس گفتارهايي درباره سعدي به «سعدي؛ از پندار تا واقعيت» اختصاص دارد و سعيد حميديان روز چهارشنبه در اين‌باره در مركز فرهنگي شهر كتاب سخن خواهد گفت.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،  حميديان در اين جلسه به بررسي پيوند شخصيت و شعر سعدي مي‌پردازد و برخي از قضاوت‌هاي نادرست را در اين باره  نقد و تحليل مي‌کند.

نشست پيشين درس گفتارهاي سعدي به «تصويري جامع از سعدي» اختصاص داشت كه با سخنراني دكتر «غلامعلي حدادعادل» و دكتر «غلامحسين ابراهيمي ديناني» برگزار شد.

سعدي شيرازي شاعر و نويسنده پارسي‌گوي ايراني است كه مقام والايي نزد اهل ادب دارد تا آنجا كه به وي لقب استاد سخن داده‌اند. آثار معروف اين شاعر فرزانه کتاب «گلستان» در نثر و «بوستان» در بحر متقارب و نيز «غزليات» وي است.

بوستان کتابي منظوم در اخلاق و در بحر متقارب ‌است كه در ۱۰ باب «عقل، تدبير و راي»، «احسان»، «عشق، مستي و شور»، «تواضع»، «رضا»، «قناعت»، «عالم تربيت»، «شکر بر عافيت» و«توبه و راه صواب» و «مناجات» گردآوري شده است.

گلستان کتابي است که سعدي يک سال پس از اتمام بوستان، آن را به نثر آهنگين فارسي در هشت باب «سيرت پادشاهان»، «اخلاق درويشان»، «فضيلت قناعت»، «فوائد خاموشي»، «عشق و جواني»، «ضعف و پيري»، «تاثير تربيت»، و «آداب صحبت» نوشته است.

شهر کتاب از علاقه‌مندان به شركت در اين درس‌گفتار دعوت کرده است عصر روز چهارشنبه ۹ ارديبهشت‌ ساعت ۱۷ به مرکز فرهنگي شهرکتاب به نشانی: خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير (بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها