سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۵
«بهترين روزهاي معلمي» كتاب مي‌شود

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران طي فراخواني از معلمان خواست خاطرات، اشعار و داستان‌هاي خود درباره بهترين روزهاي معلمي‌شان را بنويسند تا تجارب آنها مكتوب و ماندگار شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، اين سازمان طي فراخواني از برگزاري مسابقه «خاطره، شعر و داستان» ويژه معلمان(اعم از بسيجي و غيربسيجي) خبر داد و از آنها درخواست كرد تا خاطره بهترين روزهاي معلمي خود را در قالب شعر، داستان يا فيلمنامه ارايه كنند. 

تبيين و تقويت جايگاه معلم، معرفي الگوهاي برتر عرصه تعليم و تربيت، انتقال تجربه اثربخش در شكل‌گيري و برنامه‌ريزي آتي دانش‌آموزان و ثبت سابقه تدريس فرهنگيان بسيجي از جمله اهداف برگزاري اين مسابقه‌اند.

«وحدت و هماهنگي، نوآوري، تخيل و استفاده صحيح از صنايع ادبي» از جمله اصول اين مسابقه در بخش شعر به شمار مي‌روند. بر اساس اين فراخوان،‌ بهتر است، اشعار جديد معلمان بر روي كاغذ A4 ، به صورت  تايپ‌شده يا با خط خوانا و در يك روي صفحه ارسال شود.

در بخش «مقاله، داستان و خاطره» اصول نگارش به ويژه در ارايه مقاله كه بايد بين چهار تا 10 صفحه باشد، شامل داشتن چكيده، نتيجه، ذكر منابع و مأخذ است. 

همچنين مطابق با اين فراخوان، در بخش مسابقه فيلمنامه‌نويسي، بهتر است خلاصه فيلم حداكثر در 10 صفحه A4 با فونت 14 در 28 سطر ارايه شود و در صورتي كه فيلمنامه موفق به كسب مقام‌هاي كشوري، استاني، شهرستاني شده است به همراه طرح فيلم ارسال شود. 

مسابقات «خاطره، شعر و داستان» از هفته گرامي‌داشت مقام معلم آغاز و آثار تا 30 خرداد جمع‌آوري مي‌شوند، فرهنگيان مي‌توانند آثارشان را به كانون‌هاي مقاومت بسيج فرهنگيان ارايه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط