شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۶
«باغي در كوير» محمود كيانوش در نمايشگاه كتاب

رمان «باغي دركوير» نوشته «محمود كيانوش» كه توسط انتشارات «آفرينش » روانه بازار كتاب شده است، در بيست‌و‌دومين نمايشگاه كتاب تهران عرضه خواهد شد. نويسنده در اين كتاب به زندگي و احوال نويسندگان و هنرمندان ايراني در دهه‌هاي 30 تا 50 خورشيدي پرداخته است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، رمان «باغي در كوير» نوشته «محمود كيانوش» است كه در اسفند سال گذشته توسط انتشارات «آفرينش» به بازار آمده است. اين رمان 17 بخش دارد و در آن به وقايع سال‌هاي دهه‌هاي 30 تا 50 در قالب احوال نويسندگان و هنرمندان ايراني پرداخته شده است.

چندي پيش نيز مجموعه شعر انگليسي «كيانوش» با عنوان «از پنجره تاج محل» نيز در انگلستان به چاپ رسيد.

«محمود کیانوش» متولد شهریور 1313 در مشهد است. او از پیشگامان شعرهای منثور آهنگین است و مجموعه شعرهای آهنگینش با عنوان «شکوفه حیرت» (1338-1334) منتشر شده است.

وي در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه تهران به ادامه تحصیل پرداخت. اولین ترجمه او به صورت کتاب، رمان «به خدایی ناشناخته» اثر «جان اشتاین بک» است که در سال 1336 منتشر شد.

کیانوش مدتی عضو هیات تحریریه و همچنین سردبیر مجله «صدف» و چهار دوره هم سردبیر مجله «سخن» بود. او هم اكنون مقيم لندن است.

همچنين اين پيشكسوت شعر كودك ايران، در حال نگارش كتابي با موضوع سينما و شعر مدرن فارسي است كه «نيما يوشيج و شعر كلاسيك فارسي» نام دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها