شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۶

آرژانتین، میهمان افتخاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب شیلی است. اين نمايشگاه از 30 اکتبر تا پانزدهم نوامبر (8 تا 24 آبان) در سانتياگو برگزار مي‌شود.\

 به گزار ش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و به نقل از «هرالد تریبيون»، مجمع کتاب شیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: امسال آرژانتین میهمان افتخاری نمایشگاه 15 روزه كتاب در سانتیاگو خواهد بود. 
 
«ادواردو کاستیلو گارسیا»، مسوول برنامه‌ریزی این نمایشگاه گفت:  بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب شیلی، تنها چند ماه پيش از جشن دویست سالگی آغاز جنگ آمریکای لاتین برای استقلال و جداشدن از اسپانیا در سال 1810 برگزار خواهد شد.
 
به اعتقاد وی، این رویداد ادبی و فرهنگی موجب تقویت و نزدیکی هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن مردم شیلی و آرژانتین می‌شود. دولت شیلی از طریق سفیر آرژانتین در سانتیاگو، دعوتنامه‌اي رسمي براي دولت آرژانتین ارائه کرده و «گینز گنزالس» سفیر این کشور نیز این دعوت را پذیرفته است.
 
در میان نویسندگان دعوت شده به این نمایشگاه، نام نویسندگاني چون «مارکوس آگوئینیز»، «ریکاردو پیگلیا» و «رودریگو فریسان» نیز دیده می‌شود. همچنين هیاتی متشکل از ناشران و نویسندگان راهی شیلی خواهند شد تا در برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای که برای این کشور به عنوان میهمان افتخاری در نظر گرفته شده است، شرکت کنند.

این نمایشگاه در مرکز فرهنگی ماپوچو برپا مي‌شود. هرسال یکی از مناطق شیلی نیز به عنوان میهمان افتخاری نمایشگاه از تسهیلاتي ویژه‌ بهره‌مند می‌شوند که امسال قرعه به نام منطقه شمال آنتوفاگاستا خورده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
    خوبه بسیار زحمت میکشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها