چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۶
«پل‌استر با طعم پسامدرن» به باشگاه دانشجویان جوان می‌آید

نشست «پل استر در جستجوی پسامدرن»، برای نقد و بررسی آثار این نویسنده آمریکایی، عصر دوشنبه ۳۱ فروردین برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست به همت مرکز هنری فرهنگی دانشگاه تهران در تالار اجتماعات باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود و در آن طیبه یومت، مدرس دانشگاه و سه نفر از مترجمان و منتقدان ادبی، اسدالله امرایی، سعید سبزیان و الهه دهنوی، زندگی و آثار استر را موشکافی می‌کنند.

دهنوی آخرین اثر این نویسنده آمریکایی (مرد در تاریکی) را به فارسی ترجمه کرده است.

نشست «پل استر در جستجوی پسامدرن» ساعت ۱۶ در نشانی: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان ۱۶ آذر، تالار مولوی برگزار می‌شود و نخستين نشست از سلسله نشست‌هایی است که قرار است با نام «سلسله نشست‌های ادب و اندیشه» برگزار شوند.

پل استر با نام کامل پل بنجامین استر در ۳ فوریه ۱۹۴۷ میلادی در نیویورک از پدر و مادری متعلق به طبقه متوسط به دنیا آمد. او در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد و مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را از این دانشگاه دریافت کرد. استر بعد از پایان تحصیلاتش به فرانسه رفت و چهار سال در این کشور زندگی کرد و سپس در سال ۱۹۴۷ به آمریکا بازگشت. استر پس از بازگشت به آمریکا با لیدیا دیویس نویسنده آمریکایی ازدواج کرد، ولی این ازدواج دوام نیاورد و به طلاق انجامید. او در سال ۱۹۸۱ با سیری هوست‌وت، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار، آشنا شد و با او ازدواج کرد. این زوج در حال حاضر با یکدیگر در بروکلین (نیویورک) زندگی می‌کنند.

شهرت استر بیش‌تر به خاطر مجموعه «سه‌گانه نیویورک» به دست آمده است. از فیلمنامه‌های او می‌توان به «لولو روی پل» اشاره کرد. استر تا امروز بیش از ۱۱ رمان و مجموعه داستان، یک مجموعه شعر، ۵ نمایشنامه و فیلمنامه و سه مجموعه مقاله یا زندگی‌نامه خودنوشت (autobiography)، به چاپ رسانده است. وی همچنین شش کتاب ترجمه شده و جمع‌آوری سه مجموعه داستان از نویسندگان مختلف را نیز در کارنامه فرهنگی خود ثبت کرده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
    چی بگم والله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط